شناسهٔ خبر: 30514098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا در سوریه:

شجاعت مردم سوریه از انقلاب اسلامی ایران است

بیرجند- فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا در سوریه با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی ایران، شجاع و توانمند نبودیم، گفت: قوت و شجاعت مردم سوریه از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حاج یحیی شامگاه چهارشنبه در همایش بین المللی ۴۰ سال مبارزه با اسلام آمریکایی در بیرجند بیان کرد: سال ۹۰ برای تحصیل به ایران آمدم و در آن زمان مردم ایران از سوریه تعریف می کردند.

وی با بیان اینکه از ۱۴ استان سوریه، سه استان نابود شدند، گفت: در حال حاضر قریب به هشت میلیون نفر پناهنده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جانباز داریم و کودکان ما سال ها به مدرسه نرفته اند.

حاج یحیی با بیان اینکه دشمنان برای مقابله از دو سلاح رسانه و تفرقه استفاده کردند، افزود: متاسفانه مردم گول این دو برنامه را خورده و هر روز جمعه با یک شعار تظاهرات کردند.

فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا در سوریه با بیان اینکه عده ای به حمایت از آمریکا پرداختند، افزود: مردم فریب دشمن را خورده و گروه گروه شده اند.

حاج یحیی بیان کرد: شهرک فوعه کفریا سه سال تحت محاصره کامل بود و هر هفته یک بار هواپیمایی از دولت از فاصله هزار متر اندکی نان می فرستاد تا فقط مردم زنده بمانند.

وی با بیان اینکه قبل از جمهوری اسلامی ایران شجاع و توانمند نبودیم، افزود: قوت و شجاعت مردم سوریه از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

حاج یحیی بیان کرد: امروز با اتحاد و مقاومت در لبنان، یمن و بحرین پیروز شدیم چراکه دشمن به این نتیجه رسید هر چه نیرو بفرستد فایده ای ندارد.

فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا در سوریه خطاب به برخی افراد که به دشمن امید بسته اند، بیان کرد: فریب دشمن را نخورید چرا که مردم سوریه فریب آمریکا را خوردند و به نتیجه ای نرسیده اند.

وی افزود: در همه مباحث زندگی اعم مقاومت اقتصادی و جنگ از جمهوری اسلامی استفاده الگو گرفتیم.

فعال فرهنگی اهل فوعه و کفریا در سوریه اظهار کرد: در جنگ مسلحانه پیروز شدیم و اکنون باید در جنگ رسانه ای و فرهنگی که دشمن به راه انداخته، مقاومت کنیم.

نظر شما