شناسهٔ خبر: 30500544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

۶۳ هزار خانه زلزله زده کرمانشاه تعمیر شدند

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر ۶۳ هزار واحد تعمیری در مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه به اتمام رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه عملیات تعمیر تمام واحدهای تعمیری زلزله آبان ماه سال گذشته در مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده است اظهار داشت: تمامی 63 هزار واحد تعمیری شهر و روستای مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه تعمیر شده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی واحدهای تخریبی نیز از سرعت مناسبی برخوردار است عنوان کرد: شرایط جوی گاهی روند بازسازی را کند می‌کند اما امید داریم تا موعد مقرر واحدهای باقی‌مانده به بهره‌برداری برسد.

خواجه‌ای گفت: بعد از زلزله 21 آبان ماه سال گذشته تاکنون 37 هزار واحد پی‌کنی، 35 هزار واحد آرماتوربندی، 32 هزار و 200 واحد اجرای اسکلت، 29 هزار واحد دیوارچینی، 23 هزار واحد اجرای گچ و خاک و 22 هزار واحد نصب در و پنجره انجام شده است.

خواجه‌ای با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تعمیری و احداثی در مناطق زلزله‌زده استان بیان کرد: به هر واحد شهری 60 میلیون تومان تسهیلات و 13 میلیون تومان بلاعوض شامل 6 میلیون تومان بلاعوض، پنج میلیون تومان تکمیلی و دو میلیون تومان معیشتی پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع تاکنون 2700 میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض به زلزله‌زدگان استان پرداخت شده است افزود: به هر واحد روستایی احداثی 12 میلیون تومان بلاعوض و 45 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای مقاوم‌سازی واحدهای شهری تا سقف 40 میلیون تومان تسهیلات و چهار میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای روستایی تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه تاکنون 95 هزار تن آهن‌آلات در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است بیان کرد: 20 هزار تن آهن‌آلات نیز وارد منطقه شده است که توزیع آن از امروز آغاز می‌شود که با توزیع این محموله کمبودی از نظر آهن‌آلات در منطقه وجود ندارد.

نظر شما