شناسهٔ خبر: 30497352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک کارشناس در حوزه مسجد:

انتخاب مدیر جوان برای مساجد نوید بخش اقدامات خوب در این حوزه است

یک کارشناس در حوزه مساجد، انتخاب مدیر جوان برای مساجد را نوید بخش اقدامات خوب در این حوزه دانست و گفت:لازم است، ازظرفیت قابل توجه مساجد در ابعاد مختلف استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،با حکم حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجه ‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده به ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب شد، در سلسله گفت و گو هایی تلاش می کنیم، مهم ترین دغدغه و مطالبه در حوز مساجد که باید مورد توجه رئیس جدید این مرکز قرار گیرد، از سوی متولیان و ائمه جماعات مساجد بیان کنیم.

 

حجت الاسلام«سید محمدرضا آقامیری» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان انتخاب مدیر جوان برای ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را نوید بخش دانست و گفت:  انقلاب اسلامی ایران،انقلابی است که برآمده از مسجد بوده است و بسیاری از انقلاب های دنیا و نهضت های آزادی بخش دنیا و اروپا از مساجد و انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته است.

 

مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران تهران بیان کرد: ظرفیت مساجد، ظرفیت قابل توجه ای است و باید برای همگان تبیین و روشن شود که کارکرد مساجد در صدر اسلام چه بوده و امروز مساجد باید به چه جایگاه و کارکردی برسند. پیشنهاد و توصیه بنده این است که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تلاش کنیم، اتفاقات خوبی در حوزه مساجد رقم بخورد. به گفته مقام معظم رهبری در حوزه مساجد باید حرکت ها به صورت آتش در اختیار باشد، البته خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی از سوی مساجد در دستگیری و پشتیبانی از مردم صورت گرفته است که می توان به اقداماتی همچون رسیدگی به زلزله زدگان، اعزام به جبهه ها، پشتیبانی از رزمندگان، خلق حماسه های همچون نهم دی و بزرگداشت آن اشاره کرد.

 

این کارشناس در حوزه دین تلاش برای ارتقای جایگاه مساجد را یکی از مواردی دانست که لازم است، مورد توجه متولیان مساجد قرار گیرد و تصریح کرد:مساجد از گذشته تاکنون منشا بسیاری از اتفاقات خوب بوده اند، امروز هم باید با تدبیر متولیان و کارگزاران مساجد منشا تحولات فرهنگی در جامعه باشند.

 

وی تلاش برای تعامل و همکاری میان ارکان مساجد را به عنوان یک ضرورت دانست و تصریح کرد: حفظ اتحاد و انسجام میان شورای فرهنگی مسجد، بسیج، کانون فرهنگی هنری،خادم، کارگزاران مساجد و امام جماعت باید در مساجد مورد توجه قرار گیرد و زمینه این تعامل و همکاری فراهم شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما