شناسهٔ خبر: 30480823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۴ درصدی نرخ باسوادی در شهرستان کهگیلویه هدفگذاری شد

R41452/P/S6,69/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ارتقای نرخ سوادآموزی در شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: بر اساس این طرح نرخ باسوادی در این شهرستان در یک بازه زمانی چهارساله باید به میزان چهار درصد افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هادی‌ زارع‌پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد از تدوین طرح شتاب‌بخشی به ارتقای نرخ سواد‌آموزی در شهرستان کهگیلویه خبر داد و اظهار داشت: این طرح برای اجرا به شهرستان کهگیلویه ابلاغ شده است.

وی افزود:هدف گذاری این طرح این است که در یک بازه زمانی چهار ساله نرخ باسوادی چهار درصد در این شهرستان افزایش یابد که بر  این اساس باید سالیانه یک درصد افزایش نرخ سوادآموزی را داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: برای ما زیبنده نیست که در شهرستان کهگیلویه نرخ بی‌سوادی قابل توجه باشد لذا همه رسالت داریم برای افزایش نرخ باسوادی در این شهرستان تلاش کنیم.

علی‌محمد احمدی افزود: منظور از انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت طرح سوادآموزی این نبود که یک سری زن و مرد روستایی را جمع کنیم و دستگاه‌ها وظایف روتین خود را انجام دهند بلکه دستگاه‌ها باید ایده جدید بیاورند که چطور نرخ سوادآموزی را در این شهرستان بالا ببریم.

وی بیان کرد: هدف ما آموزش سواد پایه به این افراد است و دستگاه‌های دولتی باید امکانات و کمک‌های پایه خود را برای بهبود سخت افزاری و در جهت تقویت فضای کلاس‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید محیط جذابی برای یادگیری این افراد فراهم کنیم و از سویی مشوق‌های لازم از جمله تسهیلات کم بهره بانکی نیز برای آنها در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ن

نظر شما