شناسهٔ خبر: 30476721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| میزان تولید آبزیان در کشور به ۱.۲ میلیون تن رسید

R41366/P/S6,64/CT11 / R41366/P1494/S6,64/CT11

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به میزان تولید انواع آبزیان در کشور گفت: امروز میزان تولید انواع آبزیان در کشور به ۱.۲ میلیون تن رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن صالحی امروز در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به وضع تولید آبزیان و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه شیلات اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی میزان تولید انواع آبزیان در کشور در سال 1396 به یک میلیون و 200 هزار تن رسیده است؛ در حالی که در سال 1357 میزان تولید آبزیان در کشور تنها 33 هزار تن بود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه کشور برای سال 1397 تولید یک میلیون و 150 هزار تن انواع آبزیان هدف گذاری شده است تصریح کرد: بر این اساس امروز در زمینه تولید آبزیان، از برنامه ششم توسعه جلو هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست این وزارت‌خانه و سازمان شیلات کشور برای افزایش تولید آبزیان در سال 1397 عنوان کرد: به طور حتم تا پایان امسال میزان تولید آبزیان در کشور از یک میلیون و 200 هزار تن سال 96 نیز فراتر خواهد رفت.

صالحی با اشاره به اقدامات جدید سازمان شیلات کشور برای افزایش تولید آبزیان در سراسر ایران اسلامی تأکید کرد: پرورش ماهی در دریا و قفس یکی از جدیدترین اقداماتی است که در راستای افزایش تولید آبزیان در کشور در حال انجام است و این مهم ظرفیت تولید و پرورش حداقل یک میلیون تن ماهی در قفس های دریایی را برای کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مطالعه این طرح به اتمام رسیده و اجرای آزمایشی آن نیز آغاز شده است افزود: سال گذشته 15 هزار تن ماهی دریایی در قفس‌های مستقر در دریاهای کشورمان تولید شده است و امسال نیز تولید 30 هزار تومان ماهی در قفس را هدف گذاری کرده‌ایم.

رئیس سازمان شیلات ایران توسعه پرورش میگو را یکی دیگر از سیاست‌های مهم این سازمان برای افزایش تولید آبزیان در کشور برشمرد و با اشاره به اینکه کار پرورش میگو در کشورمان از سال 1370 آغاز شده است عنوان کرد: امروز در حالی بیش از 40 هزار تن میگو در کشور تولید می‌شود که میزان تولید میگوی کشور در سال 1391 تنها 10 هزار تن بود.

صالحی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف تولید و صید محصولات شیلاتی یادآور شد: امروز کشورمان در تولید ماهی «قزل‌آلا» جایگاه نخست دنیا را داشته و در صید «تن ماهیان» در اقیانوس هند نیز جایگاه دوم را دارد.

وی با بیان اینکه کشورمان در پرورش میگو در غرب آسیا جایگاه نخست را داشد تصریح کرد: امروز در صیدماهی‌ها جایگاه نخست منطقه را داریم و این موفقیت‌ها روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما