شناسهٔ خبر: 30476106 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سپیده توکلی: ابتدایی‌ترین نیازم فراهم نیست/ به شدت نگرانم

71552

بزرگترین دغدغه سپیده توکلی دختر پرنده ایران نداشتن مربی تخصصی است.

صاحب‌خبر -

سپیده توکلی در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط اردوهای خود و مربی اش اظهار کرد: من تمرینات خود را با همسرم آغاز کردم. اکنون به آمادگی بدنی رسیده ام اما برای ادامه کار به مربی تخصصی نیاز دارم.

یک سال بدون پول و قرارداد با ربانی کار کردم

وی در پاسخ به این سوال که چرا از حضور مربی پیشین خود ربانی استفاده نمی کند، گفت: ربانی بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا از من خواست تا به فدراسیون بروم و قرارداد ببندیم و گفت که بدون قرارداد دیگر کار نمی کند. ما یک سال و نیم قبل بازی های آسیایی هم با هم کار کردیم که ربانی حدود یک سال آن را بدون قرارداد و پول با من کار کرد. قرار بود بعد قهرمانی داخل سالن آسیا با ربانی قرارداد بسته شود که اما آن قرارداد طوری نبود که او را راضی کند. از طرفی ربانی برای بازی های آسیایی هم که در کنار من به جاکارتا اعزام نشد و شرایط بدتر شد. نبودنش در کنار من هم روی نتیجه ام تاثیر گذاشت و هم او را دلسرد کرد.

ربانی گفت دیگر با من کار نمی کند/ بدون مربی تخصصی نمی توان کار کرد

رکورددار پرش ارتفاع ایران در پاسخ به این سوال که آیا در این رابطه با فدراسیون وارد مذاکره شده است یا خیر گفت: من بعد از بازی های آسیایی با فدراسیون صحبت کردم که قرارداد ربانی را حل کند اما این موضوع همینطور تا بعد از لیگ طول کشید و این اتفاق نیافتاد. بعد از آن هم ربانی گفت دیگر با من کار نمی کند. در این شرایط من تمریناتم را با همسرم آغاز کردم تا عقب نمانم. خودمان تمرین می کنیم و روزهایی که تمرین پرش دارم آقای شایان زحمت می کشند، پرش هایم را می بینند و ایراداتم را می گیرند. اما بدون مربی تخصصی نمی توان خیلی نتیجه گرفت. باید یک نفر به عنوان مربی باشد که برنامه ها و همه شرایط را زیر نظر داشته باشد. در این شرایط ۱۰۰ درصد نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

حال که مربی ام راضی شده فدراسیون هیچ تعجیلی نمی کند

توکلی با بیان اینکه می خواهد باز هم با ربانی تمرین کند، خاطرنشان کرد: ربانی مربی است که من با او نتیجه گرفتم، ۴ رکورد ملی زدم و ۲ مدال آسیایی (داخل سالن آسیا) گرفتم. ترجیح می دهم که با او کار کنم و دوباره نتیجه بگیرم. مجددا ربانی راضی شده که با فدراسیون قرارداد ببندد اما در حال حاضر سر قرارداد با فدراسیون به تفاهم نمی رسند. به نظرم از سمت فدراسیون هم هیچ تعجیلی برای این کار انجام نمی شود، من خودم هم که می خواهم صحبت کنم می گویند باید آقای کیهانی از سفر برگردد که ابتدا برای دو صحرانواردی در مریوان بود و بعد از آن هم برای جلسه کنفدراسیون آسیا به اردون رفته است.

قرار بود اول دی با مربی تخصصی آغاز کنیم

دختر پرش ارتفاع ایران در ادامه گفت: رقیب های ما بیکار ننشسته اند و هر روزی که می گذرد از وقت ما کم می شود. هفته هفته با صبر کردن وقت ما می گذرد. قرار بود اول دی همه چیز فراهم شود تا تمرینات را با مربی تخصصی آغاز کنیم ولی هنوز این اتفاق نیافتاده است. من به شدت نگران هستم، چون هر یک روز یک فرصت برای مسابقات قهرمانی آسیا است. به هر حال این روزها در گیر این موضوع هستم و برخی شب ها از شدت نگرانی کابوس می بینم که مسابقه آغاز شده اما من به آن نرسیدم. این شرایط آرامشم را گرفته است.

دارنده دو مدال قهرمانی آسیا در ادامه افزود: رکورد من اکنون روی کاغذ هم مدال آور است. در بازی های آسیایی رکورد ۱.۸۴ مدال گرفت که این رکورد شخصی من است. در قهرمانی آسیا هم اصلی ترین رقیب من که در بازی های آسیایی طلا گرفت شرکت نمی کند و من می دانم با رکورد ۱.۸۰ تا ۱.۸۳ می توانم مدال بگیرم. این رکوردی نیست که بخواهم به آن برسم رکورد شخصی است و باید تکرارش کنم.

با آغاز فصل مسابقات نیاز به مربی تخصصی بیشتر می شود

وی در پایان گفت: اصلی ترین مشکل من در حال حاضر این است. من به هیچ چیز و امکانات دیگری فکر نمی کنم. ابتدایی ترین نیاز من فراهم نیست تا بخواهم به سایر امکانات مثل اردو، مکمل، تغذیه، ... فکر کنم. در واقع آنقدر درگیر این موضوع بودم که حتی نمی خواستم تمریناتم را آغاز کنم. همسرم باعث شد دوباره شروع کنم و همه جوره هم پشتم است و دارد کمک می کند. ایمان دونده سرعت است و در حدی که بدن مرافصل عمومی آماده کند می تواند کمک کند. اما هرچه  به فصل مسابقه نزدیک می شویم نیازم به مربی تخصصی بیشتر می شود.

انتهای پیام

نظر شما