شناسهٔ خبر: 30475603 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

طباطبایی درگفتگو با آنا:

ژاپن صعودمان را قطعی می‌کند/ دعوت مجدد از حدادی و نیکخواه

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: تیم ملی در پنجره ششم جام جهانی از تمام ظرفیت‌هایی که دارد استفاده می‌کند و حدادی و نیکخواه باز هم دعوت می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون بسکتبال با ریاست رامین طباطبایی دوران پر افت و خیزی را پشت سر می‌گذارد. برگزاری رقابت‌های لیگ برتر بدون تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان دوره پیش چالش بزرگی برای فدراسیون بسکتبال بود اما از آن‌سو تلاش برای صعود به بازی‌های جام جهانی 2019 چین از مهم‌ترین مسائل این روزهای بسکتبال ایران است. رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص مسائل مختلف این ورزش با ما به گفتگو پرداخته است.

آنا: تیم ملی بسکتبال در آستانه صعود به جام جهانی است، چه اقداماتی باید صورت پذیرد تا این صعود قطعی شود؟

طباطبایی: برای تیم ملی بسکتبال پنجره ششم اهمیت زیادی دارد. بچه‌ها صعود را تقریباً حتمی کرده‌اند اما برای قطعیت، پیروزی بر ژاپن خیلی مهم است. ما باید بتوانیم با تدارکات لازم و داشتن برنامه‌ای مدون اردوی بسیار خوبی را پیش از برگزاری دیدارهای پنجره ششم داشته باشیم و در این راستا قصد داریم دو یا سه بازی دوستانه برگزار کنیم تا بتوانیم در بهترین شرایط به دیدار تیم‌های ژاپن و استرالیا برویم.

تیم‌های شرق آسیا مشکل زمانی با ما داشتند

آنا: چرا برای برگزاری بازی‌های دوستانه در حال مذاکره با تیم‌های غرب آسیا هستید و توجهی به تیم‌های شرق قاره کهن ندارید؟

طباطبایی: دوست داشتیم با تیم‌های نیوزیلند، چین و کره جنوبی بازی کنیم ولی این سه تیم برای حضور در ایران دچار مشکل پرواز بودند و نمی‌توانستند زمان پروازشان را با زمان بازی در ایران منطبق کنند. اگرچه آنها رغبت داشتند با ما بازی کنند ولی قسمت نشد به ایران بیایند. سعی کرده‌ایم با تیم‌های لبنان و اردن بازی کنیم. زیاد تفاوتی نمی‌کند که میزبان کدام تیم باشد ولی ما دوست داریم که در ایران بازی کنیم و فکر می‌کنم تا 15 روز دیگر تکلیف تیم‌های حریف ایران در بازی‌های دوستانه مشخص می‌شود.

حدادی و نیکخواه مشکل شخصی داشتند

صمد نیکخواه بهرامی حامد حدادی

آنا: علت غیبت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در پنجره چهارم و پنجم انتخابی جام جهانی چه بود؟

طباطبایی: سیاست فدراسیون بسکتبال بر این است که همواره بهترین‌ها در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشند. صمد نیکخواه به‌دلیلِ مشکلات شخصی و گرفتن اقامت آمریکا نتوانست تیم ملی را همراهی کند. حدادی هم مسائل شخصی داشت و می‌خواست در لیگ چین حضور داشته باشد. ما در پنجره ششم نیز از این دو بازیکن و تمامی بازیکنان شایسته دعوت می‌کنیم تا تیم ملی بسکتبال را یاری کنند.

آنا: موضوع استفاده از بازیکنان دورگه در تیم ملی بسکتبال به کجا رسید؟

طباطبایی: این آمادگی را داریم که از بازیکنان ایرانی شاغل در کشورهای دیگر استفاده کنیم. اگرچه آنها دورگه هستند ولی اگر ظرفیت‌های لازم را برای کمک به تیم ملی بسکتبال داشته باشند، بدون شک همانند تیم ملی فوتبال، در بسکتبال نیز از بازیکنان دورگه استفاده خواهد شد.

پتروشیمی نماینده بسکتبال ایران خواهد بود

قهرمانی تیم بسکتبال پتروشیمی

آنا: با توجه به غیبت تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال از کدام تیم‌ها در رقابت‌های غرب آسیا استفاده خواهد شد؟

طباطبایی: برای بازی‌های غرب آسیا تیم‌های اول و دوم سال گذشته در رقابت‌های لیگ حضور پیدا نکردند و  ما قصد داریم از تیم پتروشیمی بندر امام که عنوان سوم را به‌دست آورد، استفاده کنیم. این تیم اعلام آمادگی کرده و نماینده ما خواهد بود. البته کمیته برگزاری مسابقات به هر کشور یک سهمیه داده ولی ما در حال‌ رایزنی هستیم تا بتوانیم از سهمیه دوم نیز استفاده کنیم که اگر این اتفاق رخ بدهد، تیم نفت آبادان که فصل گذشته عنوان چهارم لیگ را به‌ دست آورد نماینده دوم ایران خواهد شد.

انتهای پیام/4051/4048/پ

نظر شما