شناسهٔ خبر: 30462765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فوايد شگفت انگيز پيازچه براي سلامتي+ اينفوگرافي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - معمولا پيازچه در سبزي خوردن بر سرسفره به چشم مي‌خورد؛ خوب است بدانيد اين سبزي خوشمزه خواص فراواني در دل خود جاي داده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پيازچه يکي از انواع پياز است که عموما به صورت يک سبزي برگ‌دار ديده مي‌شود و به نوعي همان گياه نابالغ جواني است که زودهنگام و قبل از بزرگتر شدن و رشد کامل چيده مي‌شود.
پيازچه عموما در مقايسه با پياز از طعم و مزه‌ کمتري برخوردار است و در نتيجه استفاده از آن براي بهتر کردن مزه‌ غذاها مفيد است.
فوايد پيازچه براي سلامت چشم
تضمين سلامت چشم يکي از بزرگترين فايده‌هاي پيازچه است؛ اين گياه براي توليد پروتئيني به نام رودوپسين مفيد است چون اين نوع پياز مقدار زيادي ويتامين آ. در خود دارد.
رودوپسين براي شبکيه چشم در جذب نور بيشتر بسيار حياتي است و در نتيجه، از شب‌کوري پيشگيري مي‌کند و همچنين مي‌تواند قدرت ديدتان را بيشتر کند.
ويتامين آ. موجود در پيازچه همچنين از شما در برابر اختلالات چشمي مختلف مانند آب مرواريد و زخم‌هاي قرنيه محافظت مي‌کند؛ اگر پيازچه مصرف مي‌کنيد، بسته به جنسيت‌، نياز روزانه‌ شما به ويتامين آ. از 2.6 تا 3.4 درصد برآورده خواهد شد.
تاثير پيازچه در پيشگيري از سرطان
پيازچه براي پيشگيري از سرطان نيز مفيد خواهد بود زيرا پيازچه منبع عظيمي از فلاونوئيدها دارد؛ ترکيب فلاونوئيد با مهار آنزيمي که راديکال‌هاي آزاد را در بدنمان رها مي‌سازد و به DNA ما با نام زانتين اکسيداز صدماتي وارد مي‌کنند، از سرطان پيشگيري مي‌کند.
همان طور که در فوق اشاره شد، پيازچه همچنين حاوي مقدار زيادي ويتامين آ است؛ ترکيب ويتامين آ و نوعي از فلاونوئيدها مانند لوتئين، کاروتن، و زآگزانتين براي حفاظت از شما در برابر سرطان ريه بسيار مفيد خواهد بود.
پيشگيري از چاقي با پيازچه
پيازچه براي جلوگيري از چاقي نيز بسيار موثر است چون اين نوع پياز کالري بسيار پاييني دارد؛ اگر 1 فنجان پيازچه مصرف کنيد، اين مقدار فقط حاوي حدود 32 کالري خواهد بود.
پيازچه مقدار زيادي مواد مغذي مفيد دارد که براي جلوگيري از چاقي مفيد است. در واقع، بسياري از مطالعات اخيرا اثبات کرده‌اند که مصرف منظم پيازچه مي‌تواند چربي اضافي را از بدن شما حذف کند و در نتيجه، اين سبزي براي حفظ تناسب اندام بسيار حياتي خواهد بود.
مصرف پيازچه و مبارزه با کم خوني
پيازچه تاثير زيادي نيز بر کم خوني دارد، اين سبزي از مبتلا شدن شما به کم خوني جلوگيري يا در صورت ابتلا آن را درمان مي‌کند.
همان طور که از قبل مي‌دانيد، کم خوني وضعيتي است که در آن بدن شما نمي‌تواند سلول‌هاي قرمز کافي تامين کند.
پيازچه مي‌تواند کم خوني را درمان کند چون مقدار زيادي آهن دارد، که براي توليد هموگلوبين و سلول‌ هاي قرمز خون بسيار مهم است و به همين دليل هيچ شکي وجود ندارد که از عوارض جانبي ايجاد شده کم خوني، مانند نارسايي قلبي يا سکته، در امان خواهيد بود.

نظر شما