شناسهٔ خبر: 30446595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی:

سهم استان یزد از ۲۱۰ هتل چهار و پنج ستاره تنها ۶ هتل است!/اقامت ۲۵۰ هزار گردشگر در استان از ابتدای سال

سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث استان یزد گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از 70 هزار گردشگر خارجی و تقریبا 180 هزار گردشگر داخلی در مکان‌های اقامتگاهی استان اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، چندی پیش علی‌اصغرمونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در توییتر با بیان اینکه با تکمیل زیرساخت‌ها می‌توان گفت گردشگری جایگزین نفت خواهد شد و آن زمان هم موجب اشتغالزایی شده‌ایم و هم در برابر تحریم‌ها بیمه شده‌ایم، اعلام کرده بود که هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره کشور را به 157 باب رسانده‌ایم و تلاش این است که با تکمیل پروژه‌ها تا پایان دولت این عدد به 210 باب افزایش یابد.

 

با توجه به قطب های گردشگری کشور چون شهرهای مشهد،‌ تهران،‌ اصفهان، شیراز و یزد به عنوان تنها شهر جهانی کشور و ثبت شده در یونسکو این سوال در ذهن متبادر می شود که آیا این تعداد هتل چهار ستاره و پنج ستاره چگونه بین شهرهای کشور به ویژه شهرهای گردشگری تقسیم می شود؟

یزد که از آوازه جهانی شدن یک سال می گذرد هر چند دارای هتل های سنتی فراوانی است اما چندان از هتل چهار و پنج ستاره بهره مند نیست که با توجه به حجم ورود گردشگر در زمان های پیک، نمی توانند پاسخگو باشند.

 

هما خورشیدی در  گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص وضعیت مکان‌های اقامتی در استان یزد گفت: انواع واحدهای اقامتی با سبک‌های سنتی و مدرن در یزد وجود دارد که شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر هستند که جز تاسیسات گردشگری استان محسوب می‌شوند و هر کدام طرفدارهای خاص خود را در بین گردشگران خارجی و داخلی دارند.

***یزد تنها از 6 هتل چهار و پنج ستاره بهره می برد

وی با بیان اینکه استان یزد مجموعا دارای 6 هتل پنج و چهار ستاره شامل یک هتل پنج ستاره و پنج هتل چهار ستاره است، ادامه داد: در مجموع 72 هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر، 86 اقامتگاه بوم گردی و 18 اقامتگاه سنتی در استان یزد وجود دارد.

 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد: به جز شش هتل عنوان شده، مابقی هتل‌ها در درجات پایین‌تر قرار دارند و برخی هتل‌های سنتی نیز که سال گذشته مجوز دریافت کرده‌اند هنوز درجه‌بندی آنها اعلام نشده و فعلا فاقد درجه هستند.

***ساخت هتل 5 ستاره در یزد معطل سرمایه گذار

خورشیدی افزود: برای ساخت هتل پنج ستاره در استان طرح‌هایی وجود دارد منتها چون بخش خصوصی باید اقدام کند باید سرمایه‌گذار برای آن مشخص شود و سپس ادامه کار دنبال شود، هتل‌هایی با درجه پایین تر نیز در  استان در دست احداث است. همچنین برای برخی هتل‌ها طرح توسعه برای آنها در حال انجام است و دو هتل دو ستاره نیز احتمالا تا پایان سال به بهره‌بردای برسد.

 

وی عنوان کرد: در فصل پاییز امسال با توجه به برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری و همچنین وضعیت خوب آب و هوای یزد در جذب گردشگر از لحاظ پذیرش مسافر وضعیت بهتری داشتیم و ضریب اشغال اقامتگاه‌های استان نیز نسبت به ماه‌های قبل از آن بالاتر بوده است.

***اقامت 250هزار گردشگر در اقامتگاه های استان یزد

خورشیدی در خصوص آمار گردشگران در استان براساس اسکان در اقامتگاه‌ها گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از 70 هزار گردشگر خارجی و تقریبا 180 هزار گردشگر داخلی در مکان‌های اقامتگاهی استان اسکان یافتند که این آمار شامل مسافران عبوری از استان و یا گردشگرانی که در دیگر مکان‌ها در استان اسکان یافتند نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه اداره کل میراث توسعه گردشگری داخلی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جذب گردشگر داخلی سخت‌تر می‌باشد، برگزاری رویدادهای گردشگری نظیر جشن یلدا، جشنواره زردک خرانق، جشنواره غذایی مهریز، جشنواره انار و ... در مناطق کمتر شناخته شده می‌تواند ادامه پیدا کند که در معرفی این مناطق، معرفی محصولات روستایی و همچنین اقتصاد این مناطق بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

 

نظر شما