شناسهٔ خبر: 30440286 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معرفی برندگان جایزه گلدن‌گلوب

کنایه تند به سیاستمدار بدنام آمریکایی در شب درخشش «رُما»

مراسم هفتادوششمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب با اهدای جایزه بهترین فیلم درام به «حماسه کولی»‌ به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای آغازین سال نوی میلادی مراسم هفتادوششمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب در لس‌آنجلس برگزار شد و برندگان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جوایز دنیای تصویر معرفی شدند. در این مراسم که در انتهای آن جایزه بهترین فیلم درام به «حماسه کولی» رسید، بدون شک ستاره مجلس آلفونسو کوارون مکزیکی بود که با تجربه متفاوتش در «رُما» دو جایزه گرفت. 

«حماسه کولی» داستان زندگی فردی مرکوری خواننده مشهور بریتانیایی گروه موسیقی راک «کوئین»‌ است. رامی مالک نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد درام را دریافت کرد. البته جای تعجب دارد که بهترین فیلم درام گلدن گلوب هیچکدام از جوایز کارگردانی و فیلمنامه را دریافت نکرد. 

در رویدادی نادر مجری برنده جایزه شد

در این دوره از جوایز گلدن گلوب کار اجرای مراسم را اندی سمبرگ و ساندرا اوه برعهده دارند که یکی از آن‌ها در همین مراسم برنده جایزه شد. ساندرا اوه در رشته بهترین بازیگر زن در یک سریال درام نامزد دریافت جایزه بود و در نهایت برای بازی در سریال «کشتن ایو» این جایزه را از آن خود کرد. 

«رما» خوش درخشید

فیلم «رما» به کارگردانی آلفونسو کوارون از تحسین‌شده‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ بود که در آغاز راه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کرد. این فیلم که به زبان اسپانیولی ساخته شده و نماینده مکزیک در اسکار نودویکم است جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان گلدن گلوب را برد و از همین حالا تا حدودی تکلیف اسکار را هم مشخص کرد. 

آلفونسو کوارون با ۲ جایزه گلدن گلوب

در ادامه مراسم گلدن گلوب، آلفونسو کوارون که باور دارد «سینما در بهترین حالت میان فرهنگ‌های متفاوت پل می‌زند»، جایزه بهترین کارگردانی را هم از آن خود کرد. 

کنایه تند کریستین بیل به دیک چنی

کریستین بیل که برای بازی در نقش دیک چنی معاون رییس‌جمهور پیشین آمریکا برنده جایزه بهترین بازیگر مرد فیلمی کمدی یا موزیکال شد، هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: «از شیطان سپاسگزارم که برای ایفای این نقش الهام‌بخش من شد.»

این فیلم که به زندگی دیک چنی معاون اول پیشین و مشهور ریاست‌جمهوری آمریکا می‌پردازد و کریستین بیل برای بازی در آن مجبور شد چندین کیلو وزن اضافه کند. دیک چنی که عنوان قدرتمندترین معاون رییس‌جمهور تاریخ آمریکا را یدک می‌کشد فردی جنگ طلب و حامی شکنجه و اعمال خشونت علیه زندانیان گوانتانامو بود. 

تقدیر از جف‌ بریجز برای یک عمر دستاورد هنری

در گلدن گلوب سال ۲۰۱۹ جایزه افتخاری سسیل بی.دومیل برای یک عمر دستاورد هنری به جف بریجز بازیگر سرشناس فیلم‌های «لبوسکی بزرگ» و «شجاعت واقعی»‌ اهدا شد. 

جف بریجز

درخشش ستارگان در جوایز تلویزیونی؛ از مایکل داگلاس و پاتریشیا آرکت تا ستاره «بازی تاج و تخت»

مراسم با اهدای یک جایزه تلویزیونی به مایکل داگلاس آغاز شد. او برای بازی در سریال «متد کامیسنکی» جایزه بهترین بازیگر مرد در یک سریال کمدی یا موزیکال را از آن خود کرد. او دو جایزه اسکار هم در کارنامه دارد که یکی از آن‌ها برای بازی در فیلم «وال‌ استریت» است.

ریچارد مدن هم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در سریالی درام شد. مدن را بیش از همه برای بازی در نقش راب استارک در سریال مشهور «بازی تاج و تخت» به یاد می‌آوریم. او برای بازی در سریال تریلر سیاسی «بادیگارد»‌ برنده این جایزه شد. 

چهره نامدار بعدی که در بخش جوایز تلویزیونی درخشید، پاتریشیا آرکت بازیگر برنده جایزه اسکار فیلم «پسرانگی» است که برای بازی در سریال کوتاه «فرار از دانمورا» برنده جایزه بهترین بازیگر زن در سریالی کوتاه شد. 

ریچارد مدن در «بادیگارد»

ستاره‌ای که متولد شد

لیدی گاگا خواننده سرشناس پاپ که با فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» به کارگردانی بردلی کوپر پا به دنیای سینما گذاشته است برای ترانه اصلی این فیلم جایزه بهترین ترانه گلدن گلوب را از آن خود کرد. او متن و آهنگ این ترانه را در همکاری با مارک رانسن ساخته است. گاگا با این ترانه از شانس‌های اصلی دریافت اسکار هم محسوب می‌شود.

در این میان باید بردلی کوپر را ناکام بزرگ شب گلدن گلوب نامید که علیرغم نامزد شدن برای جوایز کارگردانی و بازیگری دستش از مجسمه طلایی گلدن گلوب کوتاه ماند. 

فهرست کامل برندگان جوایز گلدن‌گلوب

>> جوایز سینمایی

بهترین فیلم درام:‌ «حماسه کولی»

بهترین فیلم موزیکال یا کمدی: «کتاب سبز» 

بهترین کارگردان:‌ آلفونسو کوارون برای «رما»

بهترین فیلمنامه:‌ «کتاب سبز»

بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان: «رما» از مکزیک ساخته آلفونسو کوارون

بهترین بازیگر مرد فیلم درام: رامی مالک در «حماسه کولی»

بهترین بازیگر زن فیلم درام: گلن کلوز در «همسر»

بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی: اولیویا کُلمن در «سوگلی»

بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی: کریستین بیل در «معاون»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: ماهرشالا علی در «کتاب سبز»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل: رجینا کینگ در «اگر خیابان بیل زبان داشت»

بهترین انیمیشن: «مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی»

بهترین موسیقی متن: جاستین هُرویتز برای «نخستین انسان»

بهترین ترانه: لیدی گاگا برای ترانه اصلی فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»

>> جوایز تلویزیونی

بهترین سریال درام: «آمریکایی‌ها»

بهترین سریال موزیکال یا کمدی: «متد کامینسکی»

بهترین سریال کوتاه یا فیلم‌ تلویزیونی: «قتل جیانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی»

بهترین بازیگر زن سریال درام: ساندرا اوه در «کشتن ایو»

بهترین بازیگر زن سریال کمدی یا موزیکال: راشل برازناهان در «خانم میزل شگفت‌انگیز»

بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم‌ تلویزیونی: پاتریشیا آرکت در «فرار از دانمورا»

بهترین بازیگر مرد سریال درام: ریچارد مدن در «بادیگارد»

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی یا موزیکال: مایکل داگلاس در «متد کامینسکی»

بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم‌ تلویزیونی: دارن کریس در «قتل جیانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال: بن ویشاو در «یک رسوایی خیلی انگلیسی»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال: پاتریشیا کلارکسون در «چیزهای تیز»

۲۴۱۲۴۱

نظر شما