شناسهٔ خبر: 30437377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

زکات 20 میلیارد تومانی کشاورزان آذربایجان شرقی

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمد کلامی با بیان اینکه از هزار و 610 روستای مشمول زکات در آذربایجان شرقی ، کشاورزان هزار و 336 روستا زکات خود را پرداخت کرده‌اند، افزود: 61 درصد از زکات جمع آوری شده در 9 ماه گذشته برای امور محرومان هزینه شده است.
وی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی اضافه کرد : پرداخت 131 کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی ، کمک به بهسازی و تعمیر مسکن 282 خانوار مددجو و نیازمند ، تامین هزینه های درمان و تحصیل هزار و 158 نیازمند ، آزادی چهار زندانی ، ساخت و تعمیر 153 طرح عمرانی عام المنفعه و پرداخت کمک معیشت به 48 هزار و 504 خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه کرد زکات از ابتدای سال تا کنون بود .
کلامی با اشاره به برگزاری 36 دوره آموزشی برای عاملان زکات استان گفت : مردم آذربایجان شرقی امسال پنج میلیارد و 972 میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که 100 درصد آن برای محرومان و نیازمندان هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت : امسال 445 مبلغ زکات برای ترویج این فریضه به روستاها اعزام شدند و 2 هزار و 929 عامل افتخاری زکات هم در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

نظر شما