شناسهٔ خبر: 30434247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اقدامات منابع طبیعی را به شیوه مردمی اطلاع‌رسانی کنید

صاحب‌خبر -

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هفته منابع طبیعی یک هفته سمبلیک است و ثمره اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در منابع طبیعی باید به شیوه مردمی اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مهندس خلیل آقایی در جلسه هماهنگی و ارائه راهکارها جهت مردمی کردن هر چه بیشتر هفته منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی امروز مورد توجه آحاد جامعه، مسئولین نظام و بویژه مقام معظم رهبری قرار دارد و ما باید از این فرصت و ظرفیت هایی که وجود دارد برای توسعه و احیای منابع طبیعی کوشش کنیم.

وی با بیان این که پروژه‌های آبخیزداری در دست انجام نظیر ندارد و اقدامات آن با ارزش است خاطر نشان کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم که در دهه فجر امسال حجم عظیم فعالیت ها در جامعه انعکاس پیدا کند و کارکردهای آبخیزداری به مخاطبین و افکار عمومی معرفی شود.

عشق در انجام کار، مایه انرژی و تعصب مایه درستکاری است

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه عشق به کار را مایه انرژی و تعصب را مایه درستکاری برشمرد و تصریح کرد: با تلفیق این دو عامل می‌توان نیازمندی مخاطب را شناسایی و با تعیین اولویت‌ها و احصای توانمندی‌ها با مردم به زبان مردم که همه فهم و تاثیرگذار باشد حرف زد و موضوعات را اطلاع‌رسانی کرد.

خلیل آقایی ضمن تاکید بر هماهنگی و انسجام‌‌بخشی اقدامات هفته منابع طبیعی با محوریت روابط عمومی، خواستار حمایت و همکاری همه‌جانبه دفتر ترویج و مشارکت مردمی با روابط عمومی شد و افزود: اگر ما در موضوعاتی همچون سیل، فرسایش خاک و یا خشکسالی با زبان مردم با آنها صحبت کنیم مردم خود بر کارکردهای آبخیزداری و اثرات آن در کاهش خسارات سیل گواهی خواهند داد.

وی در پایان یادآور شد: تمام هنر ما باید این باشد که اثرات ثمربخش منابع طبیعی را با سرنوشت مردم پیوند بزنیم و اگر توانستیم این حقیقت را از زبان مردم و به شکل یک خواسته مردمی بیان کنیم و مشارکت مردم را جلب کنیم آنگاه می‌توانیم به خودمان نمره قبولی بدهیم.

نظر شما