شناسهٔ خبر: 30429042 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

معرفی بیش از 4000 میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی مناطق زلزله زده برای امهال وام

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: به دنبال زلزله 21 آبان ماه و خسارات های فراوان ایجاد شده، مردم این مناطق توان پرداخت تسهیلات دریافتی را نداشتند؛ به همین جهت دولت تدبیر و امید برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده، مصوبه  قانونی امهال وام‌ها در این مناطق  را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به این که تاکنون 10624 فقره پرونده جهت امهال تسهیلات دریافتی بخش کشاورزی برای خسارت دیدگان زلزله تشکیل شده و در دست پیگیری قرار دارد، خاطرنشان کرد: پرونده‌ها بعد از تکمیل شدن، به منظور طرح در کمیته و ابلاغ به بانک‌ها، به مدیریت بحران استانداری ارسال شده است.

شهبازی با بیان این که 10 شهرستان استان کرمانشاه که در زلزله اخیر بیشترین خسارت‌ها را دیده‌اند تسهیلات آنها امهال خواهد شد، تصریح کرد: این شهرستان‌ها شامل شهرستان سرپل ذهاب با 961 فقره پرونده به مبلغ 46 میلیارد و 531 میلیون تومان، شهرستان ثلاث باباجانی 2058 فقره به مبلغ 21 میلیارد و 267 میلیون تومان، دالاهو با 2730 فقره پرونده به مبلغ 41 میلیارد و 794 میلیون تومان، جوانرود با 1162 فقره به مبلغ 25 میلیارد و 18 میلیون تومان از عمده شهرستانهایی هستند که پرونده وام کشاورزی آنها جهت امهال معرفی شده است.

شهبازی دیگر شهرستان‌هایی که برای امهال تسهیلات دریافتی معرفی شده‌اند را شامل شهرستان‌های قصرشیرین، روانسر، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب، پاوه و شهرستان کرمانشاه( کوزران و ماهیدشت) اعلام کرد.

وی در خصوص شرایط امهال وام خسارت دیدگان مناطق زلزله‌زده بخش کشاورزی گفت: وام گیرنده باید قبل از وقوع زلزله وام را دریافت کرده باشد همچنین به تصویب  کارگروه شهرستانی  موضوع  بند خ ماده 33 رسیده باشد، در این صورت وام آنها امهال خواهد شد.

شهبازی اضافه کرد: امهال تسهیلات وام زلزله زدگان به مدت 2 سال بوده که با هدف بازتوانی مردم در مناطق زلزله‌زده اقساطی از آنها دریافت نمی‌شود.

وی در پایان به تشریح پروسه امهال تسهیلات خسارت دیدگان زلزله پرداخت و گفت: پروسه امهال تسهیلات به این صورت بوده که پس از بررسی و بازدید واحد تولیدی خسارت دیده توسط کارشناسان منتخب شهرستان، فرم خسارت تهیه شده که پس از تائید رئیس مرکز خدمات کشاورزی دهستان، بخشدار یا دهیار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، فرماندار، رئیس سازمان جهادکشاورزی و در نهایت مدیرکل مدیریت بحران، مجریان طرح جهت امهال وام تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند.

نظر شما