شناسهٔ خبر: 30425185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

المیادین: تحریر الشام آماده درگیری های جدید در ادلب می شود

تهران -ایرنا - شبکه خبری المیادین با اشاره به تسلط گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) بر شهر «الارتاب» واقع در غرب حلب از آمادگی این گروه تروریستی برای آغاز درگیری های جدید در ادلب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المیادین، تحریر الشام به سرکردگی ابومحمد جولانی پس از توافق با گروه های تروریستی وارد شهر الارتاب شد تا پس از طرد عناصر گروه های تروریستی نورالدین الزنکی از حومه غربی حلب، کنترل این منطقه را به دست بگیرد.
طبق توافق ایجاد شده میان تحریر الشام با تروریست های دیگر شامل ثوار الشام و بیارق الاسلام که در کنار گروه موسوم به نور الدین زنکی با تحریر الشام می جنگیدند، شهر الارتاب به دست تحریر الشام افتاد و تروریست های دیگر نیز سلاح های خود را به این گروه تحویل دادند.
فعالان مجازی فایل های صوتی و تصویر در شبکه های اجتماعی دست به دست کردند که نشان می دهد تروریست های الزنکی با رها کردن ده ها خودرو و تجهیزات نظامی خود به سمت شهر عفرین فرار کردند.
در همین حال ارتش موسوم به ارتش ملی سوریه مورد حمایت ترکیه اعلام کرد که دو ستون نظامی برای آزادسازی حومه غربی حلب و ادلب اعزام شده است.
فعالان شبکه مجازی گفتند که گروه تحریر الشام در کمینی که گذاشته بود توانست یکی از این ستون ها به کنترل خود در آورد و ستون دیگری هنوز دیده نشده است.
بخش هماهنگی تروریست ها اعلام کرد که ارتش ترکیه از گروه های «درع الفرات» و «غصن الزیتون» خواست در پی تحولات تازه در غرب حلب، در شهر عفرین به حالت آماده باش کامل باشند.
در ادلب نیز پس از اعلام گروه تحریر الشام برای آغاز حمله نظامی برای بازپس گیری مناطق از دست داده خود در جنوب ادلب، نظامیان وابسته به جبهه آزادی سوریه و از سوی دیگر عناصر تحریر الشام در مناطق جنوب و شرق ادلب، به حالت آماده باش کامل درآمده اند.
در پی تحولات اخیر در ادلب نیز ارتش سوریه نیروهای جدید و تازه نفس همراه با تجهیزات سنگین به این منطقه اعزام کرده است.
سوریه در هشت سال گذشته شاهد جنگ و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.
بر اساس برخی آمارهای 360 هزار تروریست از 120 کشور جهان در قالب بیش از یکصد گروه تروریستی مختلف در این هشت سال فعالیت داشته اند که در جریان عملیات ارتش سوریه و کشورهای دوست این کشور شمار زیادی از آنان کشته ، زخمی و یا به کشورهای خود بازگشته اند.
اکنون به دنبال آزادی 80 درصد از مناطق مختلف سوریه از سوی ارتش 146 هزار تروریست از 80 کشور جهان در دو منطقه جرابلس و ادلب اسکان یافته اند و گزارش ها حاکی از درگیری های داخلی بین آنان است که از روز سه شنبه هفته قبل آغاز شده است.
پیش از این نیز درگیری های پراکنده ای میان این تروریست ها در مناطق مورد استقرار گزارش شده بود.
خاورم**9329*1436*

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما