شناسهٔ خبر: 30420408 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

درگیری تروریست‌ها در حومه غربی حلب و سیطره جبهه النصره بر این مناطق

گروه تروریستی جبهه النصره کنترل مناطق حومه غربی حلب را از دست جبهه تروریستی نورالدین الزنکی گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جبهه النصره در پی عقب‌نشینی گروه تروریستی نورالدین الزنکی از منطقه حومه غربی حلب موفق شد کنترل کامل این مناطق را در اختیار بگیرد. تروریست‌های نور الدین الزنکی نیز به سمت عفرین عقب‌نشینی کرده‌اند.

در همین راستا درگیری‌هایی در اطراف شهر أتارب به وقوع پیوسته و گروه تروریستی جبهه النصره به دنبال تحت کنترل گرفتن این شهر است. این در حالی است که جنگنده‌های سوریه نیز حملاتی را ضد مواضع النصره در حومه غربی حلب انجام داده‌اند.

خبرنگار المیادین در سوریه گزارش می‌دهد که هیئت تحریر الشام ( جبهه النصره سابق) بعد از تحت کنترل گرفتن کامل حومه غربی حلب به دنبال ورود به شهر اتارب است.

در همین رابطه یک منبع از داخل شهر اتارب گزارش می‌دهد که بروز درگیری‌ها در اطراف این شهر بعد از آن صورت گرفت که کتائب الشام شروط جبهه النصره را برای توقف درگیری‌ها قبول نکرد. جبهه النصره شرط کرده بود که نیروهای سپر فرات مستقر در اتارب باید «ثائر عکوش» و «مرشد الخالد» دو نفر از رهبران خود را از این شهر اخراج کنند.

این منابع می‌افزایند که تروریست های النصره همچنین به دنبال تحویل گرفتن تمام ایست و بازرسی‌های شهر و تحت کنترل درآوردن تمام زیرساخت‌های آن بودند. آنها همچنین شرط کرده بودند که تمامی سلاح‌ها و افراد تحت تعقیب جبهه النصره در شهر اتارب که بالغ بر 250 نفر هستند، در اختیار آنها گذاشته شود.

در همین رابطه خبرنگار المیادین در حلب گزارش می‌دهد که هواپیماهای جنگی سوریه مواضع گروه تروریستی النصره در حومه غربی حلب را موشک باران کردند. بر اساس این گزارش سه جنگنده سوریه مواضع جبهه النصره در کفرناها و دارة عزة و فوج 46 را موشک باران کردند.

یگان‌های ارتش سوریه مستقر در ریف شمالی حماه عناصر مسلح «کتائب العزه» را، که از محور شهرک «لحایا» در ریف شمالی نفوذ کرده بودند، هدف قرار داد و شماری کشته و مجروح در میان آنها بر جای گذاشت.

یگان‌های ارتش سوریه همچنین تحرکات گروه‌های مسلح در محورهایی را بمباران کردند. عناصر مسلح از منطقه «وادی الدورات»، شهرک «اللطامنه» و روستای «حصرایا» در ریف شمالی حماه به سمت مناطق امن و مراکز نظامی این منطقه در حرکت بودند تا آنجا را هدف قرار دهند.

طبق این گزارش، ارتش سوریه در میان صفوف عناصر مسلح شماری کشته و مجروح بر جای گذاشت و استحکامات آنها را در مناطق مناطق نفوذشان منهدم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما