شناسهٔ خبر: 30399965 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

روایت زنده اتفاقات سال‌های پس از انقلاب روی آنتن شبکه 3/ دست در دست سیاسی نیست

خبرگزاری بسیج

برنامه دست در دست از پنجشنبه13 دی ماه هر روز ساعت 17.30 از شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده» به نقل از  روابط عمومی بسیج سازمان صدا و سیما، سید مهدی حسینی تهیه کننده برنامه دست در دست اظهار کرد: برنامه دست در دست از پنجشنبه 13 دی ماه هر روز ساعت 17.30 از شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش می شود.

وی ادامه داد: این برنامه که به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در گروه تولید و برنامه بسیج سازمان صدا و سیما ساخته شده است در 40 قسمت 40 دقیقه‌ای اتفاقات انقلاب، دوران جنگ و بعد از آن را بررسی می‌کنند.

تهیه کننده برنامه دست در دست با اشاره به اینکه این برنامه را شهرام شکیبا اجرا می کند، افزود: دست در دست قصد دارد نشان دهد مردم از سال‌های نخستین انقلاب تا کنون کنار هم هستند.

حسینی با بیان اینکه این برنامه سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: با اینکه نمی‌توان از کنار اتفاقات مهم سیاسی این 40 سال رد شد اما دست در دست نگاه کلی به انقلاب و اتفاقات بعد از آن دارد و به قشر یا حزب خاصی وابسته نیست و قصد دارد با نگاه فرهنگی و اجتماعی اتفاقات سیاسی را به تصویر بکشد.

وی مخاطبین دست در دست را عام مردم دانست و بیان کرد: بخش‌هایی از این برنامه نوستالژی‌هایی را برای سنین بالا و قسمت‌هایی از آن جذابیت‌های انقلاب را برای جوانان به تصویر می‌کشد در واقع این برنامه قصد دارد بگوید مردم هستند که فارغ از چپ و راست در سال‌های جنگ، تحریم و فشار اقتصادی بار کشور را به دوش کشیدند.

این تهیه کننده با بیان اینکه این برنامه ترکیبی از آیتم‌ها و گفتگوها است، گفت: آیتم‌های دست در دست به دو بخش تامینی و تولیدی تقسیم می‌شود و مهمانان برنامه براساس اتفاقات سالی که مدنظر برنامه است، دعوت می‌شوند مثلا برای تسخیر لانه جاسوسی افرادی دعوت می‌شوند که در این ماجرا نقش داشته اند.
حسینی با بیان اینکه در دست در دست اتفاقات سال‌های پس از انقلاب به صورت سرود، فیلم تاثیرگذار و بخش‌های هنری هم پخش خواهد شد، گفت:  در قسمت بعدی بازیگران شاخصی مثل محمدرضا فروتن یا رابعه مدنی ماجراهای این 40 سال را روایت می‌کنند که این اتفاق برای جوانان جذابیت دارد.

وی تصریح کرد: دست در دست با حضور خسرو انجم قصد دارد اتفاقات فرهنگی و اجتماعی آن سال‌ها را به صورت نقاشی به مردم نشان و با نریشن‌های طنزی که روی تصاویر خوانده می‌شود جذابیت لازم را به آن بدهد.

تهیه کننده برنامه دست در دست در تشریح قسمت بعدی برنامه بیان کرد: بخش شوخی با وسایل دهه 60 مربوط به نسل‌های کوچکتر است. مثلا در برنامه کوپنی به کودک 7- 8 ساله نشان داده می شود و از او می‌خواهند در مورد این وسیله توضیح دهد که آیا با آن آشنایی دارد.

نظر شما