شناسهٔ خبر: 30397855 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلاموالمسلمین ابوترابی فرد:

خدمت به خلق خدا بهترین راه برای رسیدن به کمال انسانی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه موقت تهران در همایش «با خادمان خورشید»، گفت: خدمت به خلق خدا یکی از بهترین راه‌ها برای تهذیب نفس و رسیدن به کمال انسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در همایش اخلاق ویژه خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی که با عنوان «با خادمان خورشید» صبح امروز، 15 دی‌ماه در رواق دارالمرحمه حرم رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق در برخورد با زائران امام رضا(ع) و ارائه خدمت شایسته به آن‌ها، بیان کرد: شما خادمان باید از فرصت حضور در این بارگاه نورانی برای خدمت به خلق خدا استفاده کنید.
وی تصریح کرد: وقتی در برخورد با دیگران اخلاق و ادب را رعایت کنیم، تأثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت؛ چراکه رعایت اخلاق و محبت با دیگران باعث ایجاد علقه و در نتیجه حرف شنوی و تأثیر‌پذیری آن‌ها خواهد شد. خداوند اراده کرد حضرت موسی(ع) در خانه فرعون رشد و نمو کند تا شاید محبت و علقه‌ای بین او و حضرت موسی(ع) به‌وجود می‌آید و کلام پیامبر الهی در قلب او اثر بگذارد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مقام انسانیت دارای احترام است، گفت: خدمت به زائران امام رضا(ع) باید همراه با رعایت احترام و ادب باشد و بدانیم که احترام به یک فرد مسلمان و مؤمن موجب رضایت خدا و نورانیت دل انسان می‌شود.
وی با اشاره به خلق عظیم و اخلاق بسیار نیکوی پیامبر اعظم(ص)، اظهار کرد: قلب پیامبر(ص) لبریز از محبت و عشق نسبت به بندگان خدا بود و آن حضرت حتی برای کفار و غیر مسلمانان هم دعا می‌کردند تا جایی که آیه نازل می‌شود که « ...نزدیک است از شدت ناراحتی و تأثر از اینکه چرا این افراد به خدا ایمان نمی‌آورند قالب تهی کنی و جان بسپاری».
ابوترابی فرد افزود: علاقه و محبت پیامبر(ص) نسبت به مردم خیلی بیشتر از محبت مادر نسبت به فرزند بود و آن حضرت همواره برای هدایت مردم دعا می‌کردند. از آنجا که آن حضرت الگوی رفتاری ما هستند باید این رفتار ایشان را الگو قرار دهیم و نسبت به مردم مهربان و دلسوز باشیم.
وی ادامه داد: انسان مؤمن برای همه و حتی برای غیر مسلمان‌ها و برای نجات بشریت به درگاه خداوند دست به دعا برمی‌دارد و نسبت به هم‌نوعان خود دلسوز و مهربان است.
امام جمعه موقت تهران خطاب به خادمان بارگاه منور رضوی گفت: حال که شما مفتخر به پوشیدن لباس خدمت در این بارگاه نورانی شده‌اید، وقتی وارد حرم می‌شوید باید نگاه‌تان نسبت به مردم متفاوت باشد و نسبت به آنها که زائر امام رضا(ع) هستند با نهایت ادب و احترام رفتار کنید.
وی اضافه کرد: فرصت حضور در بارگاه مطهر ثامن‌الائمه(ع) باید برای شما فرصتی برای ارتباط نزدیک با بندگان خدا، فارغ شدن از خود و خدمت به خلق خدا باشد و این خدمت باید همراه با حفظ شأن آنها و رعایت نهایت ادب و احترام باشد چرا که ما در محضر امام رئوف هستیم.
ابوترابی فرد با اشاره به افزایش فرصت ارائه خدمت به زائران در مدیریت جدید آستان قدس رضوی، اظهار کرد: ارائه خدمت به زائران باید همراه با مهربانی باشد. ما مگر به مهربانی خداوند نیاز نداریم پس با بندگان خدا مهربان باشیم تا او هم با ما مهربان باشد.
وی با اشاره به داستان معروف اهانت یک فرد جاهل به مالک اشتر که از سرداران امیرالمؤمنین(ع) بودند، بیان کرد: وقتی آن فرد برای عذرخواهی به محضر مالک آمد مالک به او گفت من همان زمان که تو این اهانت را کردی تو را بخشیدم و به مسجد آمدم تا نماز بخوانم و دعا کنم که مورد مغفرت خداوند هم قرار بگیری.
امام جمعه موقت تهران گفت: شما خادمان باید سعی کنید با ارائه خدمت شایسته به زائران حرم مطهر رضوی مورد توجه خاص حضرت رضا(ع) قرار بگیرید و این خدمت زمینه تقرب و نزدیکی به خداوند و دوری از نفس را برای شما فراهم کند.
یادآور می‌شود، همایش «با خادمان خورشید» ویژه خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی هر هفته شنبه صبح با حضور خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
مهناز امیریان
انتهای پیام

نظر شما