شناسهٔ خبر: 30391204 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حریفان سرمربی تیم ملی از نظر سن و سال

جنگ کی‌روش با مربیان جوان در جام ملت‌ها

بازی‌های جام ملت‌های آسیا از روز دوشنبه برای تیم ملی ایران شروع می‌شود و شاگردان کارلوس کی‌روش در اولین قدم باید به مصاف تیم ملی یمن بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازی‌های جام ملت‌های آسیا از روز دوشنبه برای تیم ملی ایران شروع می‌شود و شاگردان کارلوس کی‌روش در اولین قدم باید به مصاف تیم ملی یمن بروند. سرمربی پرتغالی و 65 ساله تیم ملی در دور گروهی با سه مربی جوان‌تر از خودش دیدار خواهد کرد.

لوچسکیو و...

کی‌روش در تیم ملی ایران شکست‌های زیادی را تجربه نکرده است. او در مجموع 85 بازی تنها 11 بار شکست خورده است و جالب این جاست که او معمولا به مربیان کوچک‌تر از خودش باخته است. البته نمونه‌های استثنایی هم هست مثل لوچسکیو سرمربی رومانیایی تیم ملی ترکیه که یکی از معدود مربیانی است که کی‌روش را شکست داد و از نظر سنی از او بزرگ‌تر بود.

یان کوسیان-60

ملیت: اسلواکی

مربی: تیم ملی یمن

اولین حریف کی‌روش در جام ملت‌های آسیا یک مربی 60 ساله اهل کشور اسلواکی به نام یان کوسیان است. او در آستانه مسابقات روی نیمکت یمن نشسته است. او مربی سرشناسی تا قبل از حضور در یمن نبوده و تنها بازی که روی نیمکت این تیم نشسته است را با نتیجه دو بر صفر به امارات میزبان جام ملت‌ها باخته است.

هانگ سئو پارک- 59

ملیت: کره جنوبی

مربی: تیم ملی ویتنام

دومین حریف کارلوس کی روش یک مربی 59 ساله کره‌ای است که روی نیمکت تیم ملی ویتنام می‌نشیند. هانگ سئو پارک 10 بازی است که از تیم ملی زیر 23 ساله‌ها به تیم بزرگسالان آمده و توانسته در 7 مسابقه 5 برد و دو تساوی کسب کند.

سرکو کاتانچ -55

ملیت: اسلوونی

مربی: تیم ملی عراق

او سه بازی است که روی نیمکت تیم ملی عراق نشسته، یک بازی را 4 بر صفر به تیم ملی آرژانتین باخت اما دو بازی بعدی را نباخت. او با بولیوی بدون گل مساوی کرد و چین را با نتیجه دو بر یک شکست داد. کاتانچ با تیم ملی عراق خطرناک‌ترین حریف تیم ملی در مرحله گروهی است. این تیم در دوره قبل و در مرحله یک هشتم نهایی تیم ملی ایران را در ضربات پنالتی برد و حالا به نوعی فرصت خوبی برای جبران آن بازی به وجود آمده است.

گرگ پیر، گرگ‌های جوان را می‌خورد

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا در مرحله گروهی با سه مربی جوان روبرو شد. مرجان عید مربی تیم ملی بحرین که آن زمان سی و اندی ساله بود، مهدی علی سرمربی 42 ساله تیم ملی امارات و جمال بلماضی سرمربی 43 ساله آن زمان تیم ملی قطر حریفانی بودند که هر سه  توسط کی‌روش مغلوب شدند. کی‌روش اما در مرحله بعدی این مسابقات و در بازی با تیم ملی قطر مغلوب راضی شنیشل سرمربی 45 ساله آن زمان عراق شد.

میانگین سنی رقیبان کی‌روش: 58

میانگین سنی سه حریف کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا 58 سال است. این در حالی است که کی‌روش در جام ملت‌های آسیای 2015 با سه حریفی در مرحله مقدماتی مسابقه داد که میانگین سنی آنها 40 سال بود.

احتمالات و گمانه‌ها

تیم ملی ایران اگر در گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، به مقام دوم برسد با تیم اول گروه پنجم بازی می‌کند که به احتمال زیاد یکی از دو تیم عربستان یا قطر خواهد بود. فیلیکس سانچز سرمربی تیم ملی قطر و خوان آنتونیو پیتزی سرمربی عربستان سعودی که هر دو اهل کشور اسپانیا هستند به ترتیب 43 و 50 سال سن دارند.

این احتمال هم هست که تیم ایران به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به مرحله بعدی صعود کند در این صورت یا با تیم اول گروه یک، یا تیم اول گروه دوم بازی می‌کند. تیم اول گروه اول می‌تواند میزبان رقابت‌ها، امارات باشد اما تیم‌های بحرین، هند و تایلند هم این شانس را دارند. سرمربی تیم ملی امارات در این دوره از بازی‌ها آلبرتو زاکرونی است که یک ماه از نظر سنی از کارلوس کی‌روش کوچک‌تر است. در گروه دوم استرالیا می‌تواند شانس اول صعود به عنوان تیم اول باشد. گراهام آرنولد سرمربی استرالیا در این دوره از رقابت‌ها 55 ساله است و 10 سال از سرمربی پرتغالی تیم ملی کوچک‌تر است.

اما بیشترین و محتمل‌ترین گزینه این است که تیم ملی ایران در گروهش اول شود و در این صورت یکی از تیم‌های سوم گروه‌های 2، 3 و 5 بازی خواهد کرد.  

 

نظر شما