شناسهٔ خبر: 30386618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گزیده اخبار ایران و جهان/اخبار سیاسی

اربابان تاریک با هک لایه فوق سری، دولت پنهان آمریکا را متلاشی کرد/ شکارچی جادوگر به یک قدمی ترامپ رسید/ هک بزرگ سیاسی برلین را متشنج کرد

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

صاحب‌خبر -

اربابان تاریک با هک لایه فوق سری، دولت پنهان آمریکا را متلاشی کرد

گروه سایبری موسوم به "اربابان تاریک" اعلام کرد که چندین گیگا بایت از اسناد و اطلاعات مربوط به حوادث ۱۱ سپتامبر در آمریکا را که تا کنون فاش نشده است، هک کرده است.این گروه هکری گفته است که به اطلاعات چندلایه در ارتباط با این حادثه دست پیدا کرده است. به گفته هکرها، حساس‌ترین لایه داده‌های لو رفته، یعنی لایه پنجم که شامل اطلاعات بسیار سری است، دستکم ۲ میلیون دلار ارزش دارد و می‌تواند دولت پنهان آمریکا را متلاشی کند.این گروه افزود تعداد بسیاری از اسناد مربوطه را رمزگشایی کرده و قصد دارد هر لایه را به صورت مرحله‌ای منتشر کند. به گفته آن ها، لایه اول که شامل ۶۵۰ فایل درمورد اطلاعات بی خطر از این گنجینه هک شده است، شامل اسنادی همچون قراردادها، فیش‌های حقوقی کارمندان خطوط هوایی آمریکا، پرداخت‌های بیمه‌ای و مصاحبه با خویشاوندان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر است.با این که اسناد لایه اول ارزش اطلاعاتی خاصی ندارند، ولی نشان دهنده عملی شدن تهدیدات هکر‌ها است.این گروه هکری در بیانیه‌ای اعلام کرد که هر لایه از اسناد هک شده شامل راز‌های بیشتر، محتوای اطاعاتی آسیب رسان بیشتر، اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات دولتی، و در کل حقایق بیشتری از ماجرا است.هکر‌ها با تعیین ضرب الاجل برای ایالات متحده و همچنین "دولت پنهان"، تاکید کرده است که سانسور کردن و اخبار دروغین نمی‌تواند فعالیت‌های این گروه را متوقف کند.آن‌ها پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که اطلاعات به دست آمده درباره حوادث ۱۱ سپتامبر در صورت انتشار عمومی حتی روی دست بهترین کار‌های ادوارد اسنودن خواهد زد.

 

شکارچی جادوگر به یک قدمی ترامپ رسید

رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، در واکنش به احتمال بازجویی موکلش از سوی بازپرس پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا گفت: «اگر رابرت مولر بخواهد با ترامپ مصاحبه کند باید از روی نعش من رد شود.» با این حال، به نظر می‌رسد فاصله چندانی به مصاحبه - کلمه محترمانه بازجویی - مولر از ترامپ و عبور " از روی نعش" جولیانی باقی نمانده است.مولر از حدود 18 ماه پیش ، تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 و تماس های پنهانی میان اعضای بلند پایه کمپین ترامپ با روس ها را آغاز کرده است . در این مدت ، سه عضو کلیدی کمپین ترامپ شامل مایکل فلین ، مایکل کوهن و پال مانافورت به جرم دروغ گویی و لاپوشانی تخلفات مالی - سیاسی کمپین انتخاباتی ترامپ سر از زندان در آورده اند. اکنون شخص دونالد ترامپ در کانون توجهات قرار دارد.اعترافات مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ حلقه محاصره رئیس جمهوری توسط تیم تحقیقاتی مولر را تنگ تر کرده است. البته دردسرهای ترامپ فقط به داد و ستدها با روس ها و شخص پوتین محدود نمانده بود و اکنون رئیس جمهوری آمریکا در معرض دروغ گویی و نقض قوانین مالی انتخاباتی به دلیل پرداخت حق السکوت به دو زن قرار دارد که گفته می شود برای جلوگیری از تاثیر مخرب بر سرنوشت انتخابات وادار به سکوت شدند.اکنون بازجویی از رئیس جمهوری آمریکا اصطلاحا به مویی بند است و وکیل جدید ترامپ برای حفظ موکل خود به عبارت "مگر از روی نعش من رد شوید" متوسل شده است. با این حال ، اگر این ادبیات غیر مرسوم تردیدهایی را در بین اعضای تیم تحقیق رابرت مولر ایجاد کند، مسلما هیچ تاثیری بر دموکرات ها نخواهد گذاشت که اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود کرده اند. آنان از همین الان عزم را جزم کرده اند تا دو سال آینده و تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 نگذارند خواب آسوده به چشمان رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا راه یابد و چه موضوعی بهتر از تحقیقات فردی که ترامپ او را " شکارچی جادوگر " می نامد.

 

هک بزرگ سیاسی برلین را متشنج کرد

آلمان به دنبال افشای اطلاعات صدها نفر از مقام‌های این کشور در فضای مجازی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درخواست کمک می‌کند.رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که مدارک درون‌حزبی و اطلاعات شخصی صدها نفر از سیاستمداران آلمانی، از جمله اطلاعات شخصی «آنگلا مرکل»، صدر اعظم این کشور هک و در شبکه جهانی «توئیتر» منتشر شده است.گفته می‌شود به جز حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» (A.f.D)، اطلاعات همه احزاب سیاسی آلمان و سیاست‌مداران این کشور هک شده است.همزمان با افشای اطلاعات، انفجاری در دفتر حزب مذکور در شهر «دوبلن» رخ داده و خسارت‌های مالی به ساختمان این حزب وارد کرده است.افشای اطلاعات مقام‌های آلمانی در فضای مجازی از اوایل دسامبر گذشته با حسابی توئیتری از هامبورگ و در قالب تقویمی آغاز شده بود.هنوز مشخص نیست چه کسی یا گروهی پشت هک و افشای اطلاعات صدها تن از مقام‌های سیاسی آلمان قرار دارد.

 

ترامپ صادقانه تسلیم جمهوری اسلامی شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین نشست کابینه خود در سال ۲۰۱۹ میلادی جمله‌ای درباره قدرت ایران در سوریه به زبان آورد که به تیترِ یک روزنامه‌های امروز اسرائیل تبدیل شد.یک روز پس از آنکه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی وعده داد که با وجود اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، واشنگتن همچنان به همکاری خود با تل‌آویو برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه ادامه خواهد داد، ترامپ در نشست کابینه خود برای دومین بار طی یکماه گذشته باعث شوکه شدن مقامات اسرائیل شد.رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر با تصمیم ناگهانی خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، مقامات رژیم صهیونیستی را بهت‌زده کرده بود، در پایان نشستِ شب گذشته خود در کاخ سفید در پاسخ به یک خبرنگار که از او درباره تبعات خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با توجه به حضور ایران در این کشور سوال کرد، گفت: «صادقانه بگویم، آنها (ایرانی‌ها) هر کاری که بخواهند می‌توانند در سوریه انجام دهند.»

 

پکن به "مادر چینی بمب ها" دست یافت

شرکت صنعتی دولتی NORINCO چین برای نخستین بار عکس های نوع چینی"مادر همه بمب ها" و آزمایشات آنرا به معرض نمایش گذاشت.خاطرنشان می شود این بمب هوایی از لحاظ قدرت و نیروی تخریبی فقط از بمب هسته ای ضعیف تر است. گلوبال تایمز می نویسد شرکت NORINCO امکانات بمب خود را مورد آزمایش قرار داده، آنرا از بمب افکن H-6K پرتاب کرده و انفجار عظیمی رخ داده است. محل آزمایشات ذکر نمی شود.وزن مادر چینی همه بمب ها چند تن است و بمب افکن به این خاطر هر بار فقط یک عدد از این بمب ها را می تواند حمل کند. به عقیده تحلیل گران طول بمب چینی 6 ـ 5 متر است. کارشناسان همچنین خاطرنشان می سازند که به احتمال زیاد بمب چینی کوچک تر از بمب امریکایی ساخته شده تا بمب افکن H-6K بتواند آنرا بلند کند.برخی از کارشناسان احتمال می دهند این بمب گرما فشاری باشد.سلاح عظیم انفجار هوایی جی‌بی‌یو-۴۳/بی (GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast) معروف به مادر همه بمب‌ها (MOAB)، بمب قدرتمندی است که توسط ارتش آمریکا ساخته شد و در سال 2003 آزمایش گردید. در زمان ساخت، این بمب به عنوان قوی‌ترین بمب غیر هسته‌ای که تا به آن زمان ساخته شده‌ بود، معروف شده‌ بود. امریکاییان در سال 2017 پس از حمله به مواضع داعش (گروه تروریستی ممنوعه در سوریه ) در افغانستان عکس ها و تصاویر مربوط به استفاده از این بمب را منتشر کردند.

 

تونس وضعیت فوق العاده را تمدید کرد

«الباجی قاید السبسی» وضعیت فوق العاده را که از سال 2015 آغاز شده است، تا چهارم فوریه (15بهمن) تمدید کرد.ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم در پی مشورت با نخست وزیر و رئیس مجلس گرفته شده است.وضعیت فوق العاده در تونس از 24 نوامبر 2015میلادی در پی کشته و زخمی شدن 30 تن در یک حمله تروریستی آغاز و پیوسته تمدید شده است. در این روز افراد مسلح به اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهوری در پایتخت این کشور حمله کردند و 12 نفر از آنان را به قتل رساندند.بر اساس قانون تونس، مقام های این کشور می توانند در صورت احساس خطری که نظم عمومی را بر هم زند یا در زمان روی دادن حادثه ای که جنبه فاجعه ملی داشته باشد، در بخشی از این کشور یا در همه مناطق آن حالت فوق العاده اعلام کنند.در حالت فوق العاده، وزیر کشور می تواند دستور اقامت اجباری برخی اشخاص، جلوگیری از برگزاری تجمع ها، منع رفت و آمد و بازرسی مناطق مختلف در شب و روز، نظارت بر روزنامه ها و رسانه ها بدون اخذ مجوز از مقام قضایی را صادر و همچنین مقام های محلی می توانند مانع اعتصاب اتحادیه های مختلف شوند.

 

کنگره هم نتوانست چراغ دولت را روشن کند

نشستی که چهارشنبه شب (به وقت واشنگتن) میان سران قوای مجریه و مقننه آمریکا در کاخ سفید برگزار شد، در حالی به پایان رسید که به نظر می‌رسد هیچ پیشرفتی در این گفت‌وگوها برای حل اختلاف در مورد دیوار مرزی و پایان دادن به تعطیلی حکومت، به دست نیامده است.به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، با این وجود بعد از این دیدار حدودا ۹۰ دقیقه‌ای، پلوسی که انتظار می‌رود امروز با رأی اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان به ریاست این مجلس برسد، گفت دموکرات‌ها روز پنج‌شنبه طرحی را به کنگره می‌آورند که هدف آن «بازگشایی حکومت» است. این طرح بدون حل اختلاف در مورد دیوار، بودجه‌ای موقت برای پایان دادن به وضعیت موسوم به «تعطیل» تصویب می‌کند.دولت ترامپ هشدار داده که حتی در صورت تصویب چنین طرحی در کنگره، از امضا و تایید آن خودداری می‌کند، چراکه در آن بودجه‌ای جهت ساخت دیوار مرزی در نظر گرفته نشده است. رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته هشدار داد که ممکن است تعطیلی حکومت برای «مدتی طولانی» ادامه پیدا کند.در حالی که ترامپ برای ساخت دیوار بودجه‌ای ۵.۷ میلیارد دلاری طلب کرده، اما در طرح پیشنهادی دموکرات‌ها، صرفا ۱.۳ میلیارد دلار، آن هم برای ادامه فعالیت وزارت امنیت داخلی که وظیفه نظارت بر مرزها را هم بر عهده دارد، در نظر گرفته شده است.طولانی‌ترین تعطیلی حکومت در آمریکا در سال ۱۹۷۸ رخ داد که در پی اختلاف میان دو حزب اصلی، دولت ۲۱ روز تعطیل بود. تعطیلی ۱۸ روزه سال ۹۶-۱۹۹۵ و ۱۶ روزه سال ۲۰۱۳، در رده‌های بعدی قرار دارند. تعطیلی اخیر حکومت آمریکا روز ۲۲ دسامبر (۳ دی) آغاز شد.

 

السیسی به درخواست نظامی اسرائیل چراغ سیز نشان داد

رئیس‌جمهوری مصر به همکاری ارتش این کشور با رژیم صهیونیستی علیه آنچه تروریست‌ها در شمال سیناء خواند، اذعان کرد.رئیس‌جمهوری مصر گفت: «از زمان آغاز روابط میان مصر و اسرائیل، این روابط در حال حاضر در مستحکم‌ترین حالت قرار دارد و ما در زمینه‌های گسترده‌ای با هم همکاری می‌کنیم.»سی‌بی‌اس گزارش داده که مصر با حدود 1000 تروریست‌ وابسته به داعش در صحرای سینا می‌جنگد و به اسرائیلی‌ها اجازه داده است عملیات هوایی علیه این گروه تروریستی صورت دهد.بر اساس این گزارش، ارتش مصر، از فوریه گذشته و به‌دنبال بزرگ‌ترین حمله تروریستی داعش به «بئر العبد» در شمال سینا که به کشته شدن دست‌کم 311 تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر منجر شد، عملیات نظامی گسترده‌ای را در این منطقه آغاز کرده است.

 

ایلهان قرآن را در مجلس آمریکا بالا گرفت

«ایلهان عمر» در بیانیه‌ خود پس از ادای سوگند در کنگره جدید آمریکا به عنوان اولین زن مسلمان که با حجاب اسلامی حاضر می‌شود، گفت که با تلاش‌های دولت ترامپ برای ایجاد تفرقه در ملت آمریکا مقابله خواهد کرد.ایلهان عمر که تبار سومالیایی دارد، در بیانیه خود گفت: من قصد دارم تا با تلاش‌های کنونی دولت برای جدا کردن ما از هم و خط‌مشی‌های مخربی که حقوق و آزادی‌های ما را هدف قرار داده، مقابله کنم. ما این فرصت را داریم که فرهنگی مداراگرتر و پذیراتر داشته باشیم، فرهنگی که به اقتصاد ما این اجازه را خواهد داد تا تعداد بیشتری در دموکراسی ما سهیم شوند.ایلهان عمر به همراه رشیده طلیب، دو نماینده زن مسلمان دموکرات هستند که در انتخابات مجلس نمایندگان در ماه اکتبر به پیروزی رسیدند و هر دو به ریاست نانسی پلوسی در مجلس نمایندگان رای دادند.طلیب که ۴۲ سال دارد گفته است سوگند او به این قرآن برای این است که نشان بدهد مردم آمریکا با تبارهای گوناگون علاقه مشترک به آزادی و عدالت دارند.بسیاری از نمایندگان مجلس آمریکا، هنگام سوگند برای حمایت از قانون اساسی آمریکا در برابر "تمام دشمنان داخلی و خارجی" انجیل در دست می‌گیرند.این قرآن نسخه‌ای ترجمه شده در دو جلد توسط جورج سیل در سال ۱۷۳۴ است و در حال حاضر در کتابخانه کنگره آمریکا نگهداری می‌شود.ایلهان عمر، نماینده مینه‌سوتا در کنگره آمریکا خواهد بود.

 

سندرز بیماری ترامپ را علنی کرد

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به مرض دروغگویی مبتلا است.وی در حساب توئیتری خود نوشت: وقتی رئیس جمهوری داریم که تفاوت بین حقیقت و دروغ را نمی داند چگونه می توانیم سیاست عمومی منطقی خود را به پیش ببریم؟ این وضع خوبی برای قدرتمند ترین کشور بر روی زمین نیست.!

 

ریاض العربیه و الحدث را وادار به خانه تکانی کرد

نحوه عملکرد شبکه‌های تلویزیونی العربیه و الحدث سعودی در نوع پوشش قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی باعث شده است مقامات ریاض خشمگین شده و ریاست این شبکه‌ها را برکنار کنند.موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که دوم اکتبر گذشته در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه کشته شد، باعث اخراج ترکی الدخیل، رئیس شبکه‌های العربیه و الحدث شد.شبکه دروغ پرداز العربیه سال جدید میلادی را با برکناری ترکی الدخیل، مدیر کل این شبکه آغاز می‌کند در حالیکه الدخیل که به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بسیار نزدیک است، از سال ۲۰۱۵ میلادی مدیر کل شبکه‌های العربیه و الحدث بوده است.این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که منابع رسانه‌ای اعلام کردند الدخیل به علت خشم دفتر پادشاهی عربستان سعودی از سمتش برکنار شده است، زیرا از نظر مقامات سعودی، این شبکه در ماجرای قتل جمال خاشقجی عملکرد بسیار ضعیفی داشت و نتوانست خبر‌ها درباره کشته شدن خاشقجی را خوب پوشش دهد.

 

پمپئو به پل عربی - صهیونیستی اعتراف کرد

مایکل پمپئو افزود: ما تغییرات اساسی در سیاست خارجی آمریکا انجام دادیم که به شدت مردم این کشور از آن سود می‌برند.وی ادامه داد دولت قبلی تصمیمی گرفته بود ایران را که او بزرگترین حامی مالی تروریسم در جهان خواند، شریک خاورمیانه‌ای قرار دهد، اما این دولت به طور کلی آن‌ها را کنار زد.وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که می‌دانند این یک تهدید واقعی برای جهان و امریکا است و بنابراین آن‌ها روابط را با کشور‌های عربی و اسرائیل توسعه داده اند.پمپئو اضافه کرد: ما آن‌ها را برای ایجاد یک ائتلاف برای ایمن نگه داشتن آمریکایی‌ها از چیز‌هایی که در خاورمیانه قرار دارند، گرد هم آورده ایم. وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: شرایطی را در خاورمیانه ایجاد کرده ایم که این کشور‌ها در چندین جبهه با یکدیگر همکاری می‌کنند. شما اعلامیه رئیس جمهوری برای خروج از سوریه را دیدید، هنوز می‌توانیم بدون حضور ۲ هزار نیروی آمریکایی به طور موثر با شرکای خود در مقابله با تهدید داعش همکاری کنیم.

 

هانت به جاسوس بازی مسکو هشدار داد

پس از آنکه روسیه، پل وِلان Paul Whelan تفنگدار سابق آمریکایی را که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی و انگلیسی است به " جاسوسی " متهم کرد، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس، امروز جمعه این اقدام را " بازی شطرنج دیپلماتیک " دانست و درباره آن هشدار داد.هانت گفت: " ما نمی پذیریم که از افراد در بازی شطرنج دیپلماتیک استفاده شود. ما همگی برای ولان و خانواده اش بسیار نگران هستیم."یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس نیز تصریح کرد: لندن درخواست کمکی را از طرف وی دریافت کرده است.ولادیمیر ژربنکوف وکیل پل ولان اعلام کرد: دستگاه قضایی روسیه، موکل وی را به " جاسوسی " متهم کرده است.ولان 28 دسامبر در مسکو دستگیر شد. پرونده های بسیاری از این نوع بین روسیه و کشورهای غربی تاکنون وجود داشته است. وی پیش از آنکه محاکمه شود در بازداشت موقت قرار داشت.وکیل وی می گوید: درخواست تجدید نظر داده و آزادی به قید وثیقه وی را درخواست کرده است.دستگاه های امنیتی روسیه اعلام کردند پل ولان را " هنگامی که مشغول جاسوسی بوده است دستگیر کرده اند. " وی ممکن است متحمل مجازات تا 20 سال زندان شود.

 

ترامپ رسما برای تهران نامه نوشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی که پس از پایان نخستین نشست کابینه خود در سال میلادی ۲۰۱۹ داشت، از آزادی عمل ایران برای ادامه حضور در سوریه خبر داد؛ اما مدعی شد، همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، ایران نیز دیگر به دنبال تقویت حضور خود در آنجا نیست.وی همچنین مدعی شد، خروج آمریکا از برجام، موجب تغییر محاسبات تهران و مانع از نفوذ ایران در منطقه شده است.رئیس جمهوری آمریکا ادعای خود را این گونه ادامه داد: ایران به دنبال تسلط بر همه چیز و نابودی اسرائیل بود اما اکنون کشوری بسیار متفاوت‌تر از قبل است. دوست دارم با ایران مذاکره کنم.گفتنی است، ترامپ ماه میلادی گذشته، ناگهانی از خروج نظامیان این کشور از سوریه خبر داد. این در حالی است که وی از ارائه جدول زمانی برای اجرای این تصمیم طفره رفت و در تازه ترین اظهار نظر خود مدعی شد، این اتفاق به مرور زمان روی می‌دهد.

 

ایران ابر قدرت موشکی شد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با همه توان خود در تلاش است تا با دروغگویی و بیان کمبودها بر دستاوردهای انقلاب سرپوش بگذارد.سردار یدالله جوانی اظهار داشت: شاید ذهن برخی درگیر شود که دستاوردهای انقلاب در سال‌های اخیر بسیار مطرح شده و چه لزومی دارد که مجدد تبیین و مطرح شود، اهمیت موضوع در این است که دشمن با همه توان خود در تلاش است تا بر دستاوردهای انقلاب سرپوش بگذارد، جامعه ما یک جامعه جوان است. وی افزود: ما یک درصد جمعیت جهان را داشته‌ایم و پیشینه تاریخی داریم و باید بدانید سهم تولید علم پیش از انقلاب یک دهم درصد بوده و بر اساس آمار بین‌المللی امروز سهم ما در نظام دینی زیر نظر ولایت فقیه از پیشرفت علم 2 درصد است و این نسبت به گذشته 20 برابر شده است.ما رتبه نخست پیشرفت علم در جهان را داریم، ایران در حوزه‌های مختلف در 10 کشور نخست جهان قرار می‌گیرد، امروز ملت ایران در برخی از موارد رتبه نخست، دوم و سوم را کسب می‌کند، نگرانی دشمن امروز از این بابت است که جمهوری اسلامی ملت ایران را در مسیر پیشرفت واقعی قرار دارد.در بحث چرخه سوخت هسته‌ای UCF را در اصفهان داریم اما سوال اینجاست که چند کشور دنیا به این تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند، امروز ایران در باشگاه هسته‌ای و فضایی قرار گرفته و جمهوری اسلامی در نقطه‌ای قرار گرفت که ماهواره بومی به فضا فرستاد.ایران نخستین تولیدکننده داروی گیاهی مقابله با ایدز در جهان است، در حوزه نظامی دستاوردهای ما در انواع جنگ‌افزارهای به گونه‌ای شده که در رتبه‌های نخست قرار گرفته‌ایم، ایران در قدرت موشکی جز 4 کشور نخست دنیاست.

 

تنش در کابینه با سکوت روحانی بالا گرفت

کابینه دوزادهم در حالی وارد دومین سال فعالیت خود می‌شود که به نظر می‌رسد هنوز رنگ آرامش به خود نگرفته است.اخبار مختلفی از کابینه حسن روحانی به گوش می‌رسد، قاضی‌زاده هاشمی بدون آنکه استعفایش پذیرفته شود، وزارتخانه را ترک کرده و سرکارش نمی‌آید، نوبخت نیز روز گذشته انتقادات تندی رو متوجه وی کرد.قاضی‌زاده هاشمی باز هم ساز رفتن از دولت را زده و این بار در تصمیمش جدی است، او حتی جلسه‌ای ۹۰ دقیقه‌ای با معاونانش برگزار و از آنان خداحافظی کرده است. علت استعفایش عدم تخصیص بودجه مناسب برای طرح تحول سلامت اعلام شده است. او محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه را هدف قرار داده و معتقد است که این سازمان در آن حدی که انتظار است وزارت بهداشت را حمایت نمی‌کند و حتی پاداش بازنشستگان این وزارتخانه را نمی‌دهد. قاضی‌زاده هاشمی از ۲۴ مرداد ۹۲ وزیر بهداشت است، حضور او در وزراتخانه بهداشت با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده، عمده‌ترین حاشیه‌های او بر سر طرح تحول سلامت است، طرحی که موافقان و منتقدان زیادی هم دارد اما او مُصر بر اجرای این سیاست است، او حالا بر سر بودجه این طرح با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به اختلاف خورده و به همین دلیل از مسئولیت خود استعفا داده است. حالا رئیس‌جمهور درباره سرنوشت او و ماندن یا نماندنش در این وزارتخانه تصمیم می‌گیرد.حالا تنش بین دو عضو بسیار مهم کابینه بالا گرفته است. با این حال رئیس‌جمهور در این زمینه سکوت کرده و طرف هیچ‌کدام را نگرفته است، هرچند محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته به صورت ضمنی از وزیر بهداشت حمایت کرد و گفت رئیس‌جمهور تاکنون در برابر تصمیم آقای قاضی‌زاده هاشمی مقاومت کرده است.

 

فرافکنی بی‌بی‌سی آرشیو شایعات علیه ایران را پاک نکرد

بی‌بی‌سی فارسی درحالی بابت انتشار فیلم آرشیوی از اغتشاشات ۹۶ عذرخواهی کرد که به نظر می‌رسد این رسانه انگلیسی باید بابت تحرکات، دروغ‌ها و شایعات چندین سال اخیرش هم بارها از مردم ایران پوزش بطلبد. به همین بهانه نگاهی به شایعات و دروغ‌ها و همچنین تحرکات بی‌بی‌سی فارسی در طول سال‌های اخیر می‌اندازیم:1.شایعه‌ای که به آیت‌الله سیستانی نسبت دادند.2. جازدن یک داعشی به عنوان معترض 3. شایعه نفت ایران در برابر غذای عراق 4. وقتی اسرائیل و BBC فرق فرودگاه مهرآباد را با فرودگاه سوریه نمی‌دانند 5.انتساب جمله نتانیاهو به ایران 6. شایعه صرف‌نظر ایران از سهم ۵۰ درصدی از دریای خزر 7. حمایت از یک تروریست و سانسور اسلحه وی 8. ذوق زدگی از بازگشت تحریم‌های ایران 9.شایعه درباره خواننده «آمریکا آمریکا»....دروغ‌های شاخدار درباره راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، ماجرای ضرب و شتم زنان افغانستانی توسط مردان ایرانی، زیر سوال بردن معنویات و برکات سفر اربعین برای ایران و عراق، هجمه به حجاب، حمایت از تروریست‌ها، پروژه‌های کشته‌سازی، گرا دادن به آمریکا برای افزایش تحریم‌ها و… هم از دیگر تحرکات این شبکه است که بی‌بی‌سی فارسی اگر در ادعای صداقت خود صداقت دارد باید بابت آن‌ها عذرخواهی کند.البته می‌توان به این لیست، بحث شایعات، دروغ‌ها و شبهات بی‌بی‌سی در مستندهای پخش‌شده‌اش را هم اضافه کرد. از جمله ادعای ارتباط امام خمینی (ره) با کارتر، اسناد جعلی از دخالت آیت‌الله کاشانی، متهم کردن فرماندهان جنگ در ادامه جنگ پس از فتخ خرمهشر و… که یک گزارش جداگانه نیازمند آن است.

 

عمر البشیر علیه اسرائیل دست به افشاگری زد

«عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان، روز گذشته طی اظهاراتی گفت: «به ما عادی‌سازی با اسرائیل را توصیه کردند تا در امورمان گشایشی ایجاد شود ولی ما می‌گوییم رزق و روزی به دست خداست و نه به دست دیگران.»البشیر درخصوص ناآرامی‌ها و خشونت‌های جاری در سودان، اظهار داشت که «برای تامین امنیت، زندگی باعزت و رفاه برای شهروندان تلاش می‌کند»رئیس‌جمهوری سودان به وجود بحران در کشورش، که منجر به تظاهرات ضد دولتی شده است، اذعان کرد و در عین حال گفت: «آشوب‌طلبان برای آتش‌زدن موسسات و اموال و نیز حمله به مراکز پلیس و نیروهای امنیتی وارد عمل شدند.»خارطوم، پایتخت و برخی شهرهای سودان از دسامبر گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به بحران معیشتی است. این تظاهرات، که با خشونت‌هایی همراه شده، تاکنون به کشته‌شدن 19 معترض و زخمی شدن 219 تن از جمله 187 نیروی پلیس منجر شده است.پیشتر یک مقام ارشد در خارطوم اعلام کرد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی( موساد) در اعتراضات ضد دولتی در این کشور دست دارد.   

 

آشوبِ نان سودان را با کودتا تهدید کرد

پس از گذشت دو هفته از تظاهرات در سودان در اعتراض به گرانی کالاهای اساسی و اوضاع بد معیشتی، احزاب معارض ائتلافی را تحت عنوان «الجبهه الوطنیه للتغییر» متشکل از ۲۲ حزب و یک فراکسیون مستقل تشکیل داده و طی آن خواستار تشکیل دولت انتقالی در کشور، انحلال پارلمان و دعوت از ارتش برای حمایت از معترضان شدند.احزاب حامی البشیر نیز در پاسخ به این دعوت احزاب مخالف، هشدار دادند که این خواسته آنها دعوت به کودتای نظامی است و حتی برخی احزاب نیز شدت هشدارها را بیشتر کرده و درباره حضور داعش در سودان در صورت گسترش اعتراضات و حتی تبدیل سودان به «سوریه جدید» هشدار داده‌اند.تظاهرات سودانی‌ها در اعتراض به گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله نان و اوضاع بد معیشتی از دو هفته پیش در شهر عطبره (شمال شرقی خارطوم) آغاز شد و به سرعت به ۱۵ ایالت دیگر از مجموع ۱۸ ایالت سودان، گسترش یافت.دولت سودان اذعان کرده که تا کنون در این تظاهرات‌ها ۱۹ نفر کشته شده‌اند و این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل شمار کشته‌ها را ۳۷ نفر اعلام کرده است.رئیس‌جمهور سودان هفته پیش در سخنانی به مناسبت شصت و سومین سالروز استقلال سودان، گروه‌های سیاسی و حزبی را به تعامل مثبت با بحران اقتصادی کنونی فراخواند.

 

پای «CFT» دوباره به مجلس باز شد

دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعلام شد که بر این اساس ایرادات شورای نگهبان در رابطه با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم بررسی می‌شود.دستور جلسات هفته آینده (16 الی 19 دی ماه) کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعلام شد.بر اساس دستور کار اعلام شده، بررسی ایرادات شورای نگهبان در رابطه با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم، بررسی عملکرد قانون بودجه سال 1397 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پیشنهادات لایحه بودجه سال 1398 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،‌ استماع گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص عملکرد سال 1397 بودجه واگذاری به این نهاد و همچنین ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اعاده شده  از شورای نگهبان  از جمله موارد مهم پیش‌روی کمیسیون‌های مجلس است.

 

نتانیاهو گزینه نظامی را از واشنگتن به اورشلیم آورد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اظهاراتی بی‌اساس را درباره ایران مطرح کرده است.به نقل از اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «ایرانی‌ها می‌توانند هرکاری که می‌خواهند در سوریه انجام دهند» اظهار کرد که اسرائیل با آنچه که "نفوذ ایران در سایر کشورها" خوانده شد، مقابله خواهد کرد.وی در این‌باره گفت: ما دقیقا در سوریه در برابر نفوذ نظامی ایران، در حال انجام چنین کاری هستیم.نتانیاهو در ادامه با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از برجام در ماه می ادعا کرد که ایرانی‌ها از اعمال مجدد تحریم‌ها زجر کشیده‌اند.وی گفت: بزرگترین تهدید از سوی ایران، آن است که سلاح‌های هسته‌ای در دستان کسانی باشند که می‌گویند ما باید از نقشه "نیست" گردیم. من بر اعمال مجدد تحریم‌ها تاکید کرده بودم و رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم جسورانه برای اعمال آن‌ها را اتخاذ کرد.نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که آمریکا از جبهه اقتصادی به مقابله با ایران پرداخته و اسرائیل از جبهه نظامی.

 

افشاگر آل سعود، جزییات سرنوشت عاملان قتل خاشقچی را فاش کرد

«مجتهد» در ادامه توئیت افشاگرانه خود نوشت: تمامی کسانی که در قتل خاشقچی مشارکت داشتند به استثنای سعود القحطانی مشاور پیشین محمد بن سلمان اکنون در یک ساختمان دولتی در الدمام هستند و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارن.وی افزود: 18 پزشک وابسته به دستگاه های امنیتی به صورت متناوب در این ساختمان رفت و آمد دارند.وی ادامه داد: منابع ما تاکید کردند که احمد عسیری معاون پیشین دستگاه اطلاعاتی و ماهر المطرب نیز به همراه دیگر عاملان قتل خاشقچی در دمام نگه داری می شوند و نتوانستند مانند قحطانی از این پرونده رهایی یابند.مجتهد اضافه کرد: این افراد پیش از انتقال به شرق دمام در زندانی متعلق به نیروهای سری در دانشکده امنیت ملی نایف نگه داری می شدند.عاملان قتل خاشقچی در شرایط بسیار بد روحی به سر می برند و به دلیل خشم سران حکومت از لو رفتن قتل خاشقچی، به ادامه زندگی امیدوار نیستند.مجتهد ادامه داد: افراد بازداشت شده یک جمله را تکرار می کنند و آن این که: «تمامی خدمات و جانفشانی ما به خاطر ولیعهد بود و او با ما این کار را کرد.این افشاگر سعودی از نخستین کسانی بود که از نقش پررنگ القحطانی، عسیری و مطرب در پرونده قتل خاشقچی در دوم اکتبر (10 مهرماه) گذشته پرده برداشته بود.عربستان برای نجات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از بحران قتل خاشقچی، 18 تن را بازداشت کرد تا آن ها را بعنوان مقصر قتل خاشقچی معرفی کند.

نظر شما