شناسهٔ خبر: 30336384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ترامپ: چاره‌ای جز ادامه تعطیلی دولت نداریم

منبع: تسنیم

رئیس جمهور آمریکا همچنان بر درخواست خود مبنی بر اختصاص بودجه ۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مکزیک و ادامه تعطیلی دولت ایالات متحده پافشاری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: من در خصوص درخواست مطرح شده برای اختصاص بودجه لازم برای ساخت دیوار مکزیک، تسلیم نمی‌شوم. هیچ انتخاب و گزینه دیگری برای ادامه تعطیلی دولت بر سر دیوار مرزی مکزیک وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ما تسلیم نمی شویم. ما مجبور به تقویت امنیت مرزی هستیم. و دیوار بخش مهم و بزرگی از امنیت مرزی است، بزرگترین بخش.

ترامپ در عین حال گفت: آماده مذاکره با رهبران دموکرات کنگره درباره امنیت مرزی و ساخت دیوار مرزی مکزیک هستم.

بیشتر بخوانید:

برنی سندرز: ترامپ؛ بزرگ شو و مسئولیت اقداماتت را بپذیر

تداوم فعالیت علیه ایران با وجود تعطیلی دولت آمریکا

تعطیلی دولت آمریکا دو هفته‌ای شد

ترامپ: دموکرات‌ها زمان زیادی برای اذیت کردن من صرف می‌کنند

ترامپ: کل مرزهای مکزیک را می‌بندم

بخشی از فعالیت‌های دولت آمریکا از ۲۲ دسامبر تاکنون به خاطر اختلاف بین کاخ سفید و کنگره بر سر بودجه تقویت امنیت مرزها تعطیل شده است.

دموکرات‌ها که به زودی کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت مخالفت خود را با اختصاص بودجه ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی مکزیک اعلام کرده‌اند. دموکرات‌ها تنها موافقت خود را با اختصاص ۱.۳ میلیارد دلار بودجه برای تقویت امنیت مرزها ابراز داشته‌اند.

ترامپ اظهار داشت: بدون دیوار نمی‌توان به امنیت مرزی دست یافت. تصور نمی‌کنم دموکرات‌ها پیشنهادی برای اختصاص بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی ارائه کنند.

نظر شما