شناسهٔ خبر: 30330537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه کرمان: سواد رسانه ضرورت جامعه امروز است

R7860/P/S6,67/CT11 / R7860/P1357/S6,67/CT11

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در جامعه امروزی داشتن سواد به تنهایی کافی نیست و باید از سواد تعریف جدیدی داشته باشیم گفت: سواد رسانه ضرورت جامعه امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در دیداد معاون و کارکنان سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به‌مناسبت هفته نهضت سوادآموزی اظهار داشت: اسلام یک دین کامل است و علم‌آموزی در هر زمانی را بسیار مورد تاکید قرار داده است.

وی بیان کرد: افتخارات اسلام است که در زمانی در حجاز ظهور می‌کند که تعداد مجموع باسوادان حدود 15 نفر بود اما بعد از ظهور اسلام سوادآموزی به‌شدت توسعه پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد: اینکه تا کی باید علم بیاموزیم و اصلا علم‌آموزی محدودیت دارد یا ندارد را اسلام جمع کرد و جایگاه علم و علم‌آموزی در اسلام بسیار رفیع است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته علم‌آموزی طبقاتی بود و هر فردی نمی‌توانست باسواد شود گفت: از نظر جنسیتی نیز سوادآموزی برای زنان ممنوع بود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جزو امتی هستیم که در دین ما ماموریت به سواد داده شده است افزود: در علم‌آموزی به حداقل‌ها نباید اکتفا کرد.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت اسلامی یکی از فاکتورهای مدیریت کارمزدی بودن است اظهار داشت: روزمزد یعنی ساعت و زمان و حقوق در کار کردن مهم است اما در مدیریت اسلامی به کار مفید و نتیجه کار، مزد داده می‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کارمزدی هم در دنیا و هم در آخرت مورد تاکید است گفت: در قیامت هم بابت کار به ما مزد می‌دهند نه به میزان ساعتی که کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها منتظرند ساعت دو شود و از اداره به خانه بروند افزود: مدیریت جهادی یعنی در کار کردن اصل به نتیجه رسیدن کار باشد و تا تمام نشود دست از تلاش بر نمی‌دارند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان همین‌گونه بودند و شهدا زمان و ساعت نمی‌شناختند یادآور شد: رزمندگان تا توان داشتند کار کردند و هیچ رزمنده‌ای یک ساعت اضافه‌کار دریافت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی باید با این روحیه کار کند بیان کرد: در جامعه امروزی سواد کافی نیست و باید سواد تعریف جدیدی داشته باشیم و سواد رسانه ضرورت جامعه امروز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه امروزه سواد فقط خواندن و نوشتن نیست و نیاز است که روش‌های استفاده از سواد را آموزش داد گفت: افرادی که به هر حال از تحصیل علم عقب ماندند و قطعا باید کمک کرد تا باسواد شوند اما از طرفی ارتقای سواد در جامعه تنها به خواندن و نوشتن نیست و باید روش‌های اداره زندگی را به مردم یاد داد.

انتهای پیام/ح

نظر شما