شناسهٔ خبر: 30328343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا:

برداشت های غیرمجاز، رتبه نخست جرائم سایبری در کشور است

کیش - ایرنا - معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا اعلام کرد: برداشت های غیر مجاز از طریق شبکه های اینترنتی در رتبه نخست جرائم سایبری کشور قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس کیش، سرهنگ حسین رمضانی در نشست تخصصی امنیت سایبری در جمع روسای بانکها و موسسه های مالی و اعتباری جزیره کیش و کارشناسان پلیس فتا افزود: بر اساس بررسی های انجام شده بطور کلی مسائل مالی 81 درصد انگیزه مجرمان سایبری است.
وی ادامه داد: متاسفانه با توسعه فضای سایبری و شبکه های اجتماعی در بخش نشر اکاذیب انتشار شایعه و مواردی از این دست در کشور ما در حال افزایش است.
معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا با اشاره به توسعه بخش سایبری در کشور، بر لزوم ارتقاء امنیت در این حوزه تاکید کرد و گفت: در حوزه پلیس فتا تلاش شده با همکاری بخش های مختلف به یک ادبیات و اتفاق نظر مشترک در ارتقاء ایمنی و امنیت سایبری دست پیدا کنیم.
وی بهره گیری از هوش مصنوعی و سامانه های هوشمند را از دیگر اقدامات پلیس در راستای کاهش وقوع جرم در حوزه سایبری برشمرد و افزود: پلیس فتا تلاش می کند با بهره گیری از هوش مصنوعی و سامانه های هوشمند جرائم را در کوتاه ترین زمان تشخیص و بصورت آنلاین شناسایی و بلافاصله با همکاری مقامات قضایی مجرمان را دستگیرکند.
معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در خاتمه بیان داشت: تلاش داریم در آموزش به خانواده‌ها نه تنها تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، بلکه راهکار‌های برخورد با این مشکلات را به والدین آموزش دهیم.
در ادامه این نشست تخصصی که در مرکز همایشهای کیش برگزار شد، رئیس پلیس فتا این جزیره طی سخنانی استفاده از رمزهای یکبار مصرف را راهکاری مناسب در حوزه کاهش جرایم اینترنتی برشمرد و گفت: رمزهای اینترنتی یکبار مصرف در هر خرید اینترنتی تغییر می کند و رمز دوم به تلفن همراه صاحب حساب پیامک می شود.
سرهنگ رضایی استفاده از رمزهای یک بار مصرف را در امنیت گردش مالی بسیار موثر دانست و همه شهروندان و صاحبان حساب های بانکی خواست تا نسبت به استفاده از رمزهای یکبار مصرف بانکی اقدام کنند.
وی اعلام کرد: براساس بررسی ها، برداشت های غیر مجاز 58 درصد از پرونده های جرائم سایبری در جزیره کیش را تشکیل می دهد.
در این نشست، محمد عباسی دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش نیز طی سخنانی بر ضرورت تشکیل جلسات پیشگیری از وقوع جرم با هدف ایجاد تعامل میان پلیس، نهادها و قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش روز افزون جرائم سایبری و به دنبال آن افزایش وقوع جرم در جامعه ،سیاست های پیشگیرانه می تواند نقشی تاثیر گذار بر کاهش آمار جرم در جامعه داشته باشد.
1339

نظر شما