شناسهٔ خبر: 30293018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در کرمان: هوشیار باشیم که فتنه در هر زمانی تکرار شدنی است

R7860/P/S6,67/CT11

نماینده ولی‌فقیه در ستان کرمان با اشاره به اینکه فتنه در هر زمانی تکرارشدنی است و باید هوشیار باشیم گفت: خواص در فتنه ۸۸ دچار شک و تردید شدند و حتی ترسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امشب در مراسم گرامیداشت 9 دی در مسجد قائم‌(عج) شهر کرمان اظهار داشت: مسجد قائم‌(عج) کرمان از قبل از انقلاب کانونی برای مبارزه با طاغوت و اجتماع انقلابیون بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با گرامیداشت حماسه مردم در 9 دی سال 88 و زنده نگه داشتن یاد شهدای بصیرت گفت: کرمانی‌ها به دفاع از ولایت و انقلاب مشهور هستند و بارها در صحنه‌های انقلاب حضور موثر و انقلابی داشتند.

وی با تبیین ابعاد مختلف فتنه با اشاره به اینکه فتنه 88 دو روی سکه داشت که یک روی آن دشمن شاد‌کن و روی دیگر آن دفاع از ارزش‌ها و در رکاب رهبری بودن است افزود: روز 9 دی یک روز شیرین در تاریخ انقلاب است که وظیفه‌شناسی و بصیرت مردم را ماندگار کرد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در روی اول سکه فتنه چیز جدیدی نیست و در تاریخ اسلام فتنه یک بحث ریشه‌دار است که مصادیق زیادی هم دارد خاطر‌نشان کرد: انبیای الهی درگیر فتنه‌های متعددی بودند که متناسب با زمان آنها و با ساز و برگ زمان خودشان بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت موسی(ع) فتنه‌های زیادی را تجربه کرد و آنقدر بچه کشته شد که موسی(ع) پا به عرصه دنیا نگذارد اما موسی(ع) در داخل خانه فرعون بزرگ شد و بعد هم پیامبر خدا شد گفت: در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز وقتی اسلام قدرت پیدا کرد و این قدرت جهان را گرفت، فتنه‌ها جنبه زیرزمینی به‌خود گرفت و جریان نفاق در مقابل پیامبر‌(ص) صف‌آرایی کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جریان نفاق شک و شبهاتی برای مردم ایجاد کرد تا آنجا که انسان‌های بزرگی در فتنه‌ها لغزیدند و مسیر آنها تغییر کرد افزود: فتنه‌ها "زبیر" که از یاران نزدیک به پیامبر(ص) و علی(ع) و خانواده نبوت بود را تغییر داد و مسیرش را عوض کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر جا مردم نهضت کردند و پیروز شدند طولی نکشید که با فتنه‌ها نهضت مردم را خاموش کردند تصریح کرد: جریان بسیار غم‌انگیز بالای دار رفتن شیخ فضل‌الله نوری از همین موارد است و در آن زمان نیز فتنه جامعه را درگیر کرده بود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه شیخ فضل‌الله بالای دار گفت تهران امروز همان کوفه است و مردم آن روز تهران کف و سوت زدند گفت: فتنه فقط مربوط به سال 88 نیست و بارها در تاریخ تکرار شده و بارها علمای دین تنها ماندند و در این راه جان خود را تقدیم اسلام کردند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در جامعه‌ای در خواص آن جامعه شک و تردید ایجاد شد گام از گام بر نمی‌دارند افزود: برخی خواص در فتنه 88 دچار شک و تردید شدند و حتی ترسیدند، فتنه‌ها همیشه قیافه حق به جانب گرفته و مظلوم نمایی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه فتنه با حق درگیر می‌شود و افرادی که در فتنه دست‌اندرکار می‌شوند در جبهه باطل قرار دارند اظهار داشت: در فتنه 88  خدا با ما بود و عوامل خارجی زود خود را لو دادند و گرنه فتنه غیرقابل تشخیص بود، زیرا در کشور افرادی دست‌اندرکار فتنه بودند که خودشان در کشور خدمات زیادی کرده بودند و حتی در دوران دفاع مقدس در جبهه بودند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌ها همیشه مورد تمجید دشمن هستند و امام‌(ره) فرمود وقتی خارجی‌ها از شما تعریف کردند، بدانید اشتباه کردید گفت: فتنه در جامعه شکاف عمیق به‌وجود می‌آورد و مردم را در مقابل هم قرار می‌دهد لذا امام علی‌(ع) می‌فرماید در فتنه‌ها پشت سر رهبر آگاه بایستید و از او حمایت کنید.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی و فتنه در کشور بر نمی‌دارد و لذا باید در خط رهبری قرار بگیریم افزود: امام علی‌(ع) فرمود در فتنه حق را بشناسید و افراد را با حق بسنجید و ویژگی 9 دی همین بود که همه پشت سر رهبر آگاه ایستادند و فتنه جمع شد.

وی با اشاره به اینکه در فتنه‌ها باید منافع نظام اسلامی را در نظر گرفت تصریح کرد: تمام جناح‌های سیاسی کشور باید فقط پشت سر رهبر باشند و از منافع جناحی خودشان دوری کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما