شناسهٔ خبر: 30200615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۴ شهید در حملات موشکی صهیونیست‌ها به دمشق

رژیم صهیونیستی در حمله شبانه به دمشق بیش از ۲۰ فروند موشک کروز شلیک کرد که منجر به شهادت ۴ سرباز سوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، منابع خبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی در حمله شبانه خود به دمشق بیش از ۲۰ فروند موشک کروز از ناو مستقر در مجاورت سواحل لبنان به سمت اهداف از پیش تعیین شده به پایتخت سوریه شلیک کرد .
جنگنده های صهیونیستی هم با پرواز بر فراز جنوب لبنان ، ماموریت گمراهی پدافند هوایی سوریه و لبنان را داشتند.
در همین حال دشمن صهیونیستی اعلام کرد که یک فروند موشک از خاک سوریه به طرف فلسطین اشغالی شلیک شده است .
یک منبع آگاه نیز گفت : در حملات رژیم صهیونستی به سوریه چهار سرباز ارتش سوریه به شهادت رسیدند.

فرودگاه "المزه" هدف هیچ حمله ای قرار نگرفته است

خبرنگار العالم با اشاره به اینکه از مجموع 10 موشک شلیک شده از جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوی مناطقی در حومه دمشق، 8 موشک توسط سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه منهدم شد تأکید کرد فرودگاه المزه هدف هیچ حمله ای قرار نگرفته است.
حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه تلویزیونی العالم در دمشق در شرح جزئیات و کیفیت حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه دمشق گفت: سه شنبه شب شاهد حمله شدید رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه بودیم. طبق آخرین اطلاعات در این زمینه، سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه توانست 8 موشک از مجموع 10 موشک شلیک شده اسرائیلی را منهدم کند و دو موشک نیز در نزدیکی منطقه "الدیماس" در ریف دمشق اصابت کرد.

در مورد شایعات منتشر شده در خصوص هدف قرار گرفتن فرودگاه "المزه" باید بگویم اندکی پیش من در منطقه پیرامون فرودگاه المزه حضور داشتم و شاهد هیچ گونه حمله ای به این فرودگاه نبودم. همچنین اخباری مبنی بر انجام دادن حملاتی به راه مواصلاتی دمشق - بیروت منتشر شد، رژیم صهیونیستی مطابق معمول تلاش می کرد این راه مواصلاتی را هدف قرار دهد ولی سامانه دفاع هوایی سوریه با هرگونه حمله به آن مقابله کرد. تاکنون و طبق آخرین معلومات، جنگنده های اسرائیلی حریم هوایی سوریه را نقض نکرده اند و فقط حریم هوایی لبنان نقض شده است.
خبرنگار العالم افزود: این اولین باری است که رژیم صهیونیستی پس از حادثه سرنگونی جنگنده روسی، جنگنده های خود را در حریم هوایی لبنان به پرواز درمی آورد. سامانه دفاع هوایی اس 300 ارتش سوریه در این حمله فعال نشد و ارتش سوریه فقط از سامانه اس 200 برای مقابله با اهداف اسرائیلی استفاده کرده است . به نظر می رسد حملات اخیر رژیم صهیونیستی بیشتر نشان دهنده به هم ریختن محاسبات و سرآسیمگی ناشی از اعلام تصیم آمریکا برای خروج از سوریه است. این رژیم از چند روز پیش در مرزهای جنوبی لبنان و سوریه به تحرک درآمده است، ولی این به معنای تلاش و آماده شدن برای انجام دادن حمله زمینی نیست، بلکه فقط واکنشی روانی به تحولات اخیر در سوریه است. از سوی دیگر عملیات موسوم به "سپر شمال" هیچ دستآوردی کسب نکرد و عملا شکست خورد.

ارتش سوریه : دمشق در آرامش به سر می برد

ارتش سوریه در اطلاعیه با بیان اینکه اوضاع در شهر دمشق به حالت عادی بازگشته است اعلام کرد : سامانه پدافند هوایی ارتش با واکنش به موقع ، موشکهای دشمن را رهگیری و بیشتر آنها را منهدم کرد.
در این بیانیه آمده است : شلیک موشک ها به خاک سوریه از جنگنده های صهیونیستی که حریم هوایی لبنان را نقص کردند صورت گرفته است .
برخی منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند رژیم صهیونیستی در حمله شبانه به دمشق بیش از ۲۰ فروند موشک کروز از ناو مستقر در مجاورت سواحل لبنان به سمت اهداف از پیش تعیین شده به پایتخت سوریه شلیک کرده است .
ارتش سوریه در بیانیه اش افزود : در این حمله یک انبار مهمات هدف قرار گرفت و سه سرباز نیز زخمی شدند.
هم اکنون صدای انفجار در آسمان شهر دمشق شنیده نمی شود.

پرواز دو جنگنده رژيم صهيونيستي در حريم هوايي سوريه

بر اساس این گزارش دو فروند هواپیمای جنگنده دشمن صهیونیستی با شکستن حریم هوایی سوریه به مراکز نظامی در مناطق قدسیا و صبوره در حاشیه غرب شهر دمشق حمله کردند.
حاشیه غرب دمشق دارای مختصات جغرافیایی تپه ای و محل استقرار یگان های لشکر چهارم و گارد ریاست جمهوری سوریه است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی المنار به نقل از رسانه های دشمن صهیونیستی،  ارتش اسرائیل یکی از سامانه های پدافند هوایی خود را به منظور مقابله با اهدافی در حریم هوایی منطقه اشغالی جولان فعال کرده است.

ارتش اسرائیل مقابله با یک فروند موشک ضد هوایی شلیک شده از سوی خاک سوریه را تأیید کرد.

<div id="video-display-embed-code_2988109" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2311919/2988109?width=350&height=250"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_2988116" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2311919/2988116?width=350&height=250"></script></div>

شنیده شدن صدای چند انفجار در حریم هوایی مناطق شمالی فلسطین اشغالی

در همين حال شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای چندین انفجار در حریم هوایی دو منطقه "الخضیره" و "قیساریه" در الجلیل در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.

سقوط بقایای موشک های پدافنده هوایی سوریه و موشک های اسرائیلی در منطقه "البقاع" لبنان

­شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: بقایای ناشی از برخورد موشک های پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک های اسرائیل در منطقه "البقاع" در جنوب لبنان سقوط کرده است.

نظر شما