شناسهٔ خبر: 30081967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به زودی آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، مرتضی بانک در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در جمع خبرنگاران، افزود: با همکاری و پیگیری‌های مستمر استاندار سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در آینده نزدیک به طور رسمی آغاز خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر محدوده فعالیت این منطقه توسط استاندار و مسئولان استانی تعیین شده و پس از تصویب شورای عالی در اسرع وقت شروع به فعالیت خواهد کرد.

مشاور رییس جمهور افزود: امروز کلنگ‌زنی عملیات اجرایی این منطقه آعاز شد و از آنجایی که این پایانه یکی از پایانه های مهم کشور است؛ خوشبختانه فعالیت مطلوبی هم دارد و میزان بالایی از مبادلات بازرگانی و اقتصادی ما از طریق این مرز و مرز پاکستان در حال انجام است.

مرتضی بانک گفت: وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای فعال کردن و گسترش تردد و تسهیلات بیشتر برای حمل و نقل ریلی شرایط مناسبی فراهم کرده اند.

 وی ضمن تشکر از همراهی معاون وزیر راه و شهرسازی برای فعال کردن و گسترش و تسهیل امکانات بیشتر برای حمل و نقل ریلی در این منطقه افزود: در شرایط فعلی کشور، راه آهن این منطقه که یکی از مسیرهای ریلی مهم و سراسری کشور است، به پاکستان و از آنجا هم به هند وصل می شود و از این طرف هم به راه آهن سراسری داخلی کشور متصل است و نقش موثری در توسعه صادرات و حمل کالاهای مورد نیاز کشور خواهد داشت.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا جعفری‌هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و محمود منزوی زاده مشاور بین الملل و مدیرکل حوزه دبیرشورایعالی مناطق آزاد وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به‌منظور بازدید از منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی و راه‌آهن میرجاوه و افتتاح چند طرح و پروژه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما