شناسهٔ خبر: 30081824 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

مایکروسافت رسما سرویس Sandbox ویندوز 10 را رونمایی می‌کند

مهدی رضائی / ZDNET

صاحب‌خبر -

مایکروسافت رسما ویژگی جدید ویندوز ۱۰ در بخش امنیت سیستم را رونمایی می‌کند. این سیستم انتظار می‌رفت سال آینده و با به‌روزرسانی 19H1 منتشر شود. مایکروسافت این سرویس را ویندوز سندباکس (Windows Sandbox) نام نهاده است. طبق اعلام دیروز مقام‌های مایکروسافت، این قابلیت که در نسخه‎‌های Pro و Enterprise تعبیه خواهد شد، محیط حفاظت‌شده و موقتی در میزکار ویندوز ایجاد می‌کند تا کاربران بتوانند نرم‌افزارهایی در آن اجرا کنند و بیازمایند که احتمال مخرب‌بودن آن‌ها را می‌دهند.

همچنین، اوایل امسال شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه مایکروسافت درحال‌آماده‌سازی قابلیت امنیتی جدیدی برای ویندوز ۱۰ است که در آن زمان، InPrivate Desktop نام گرفته بود. شایان ذکر است برای اولین‌بار نیز در فرایند رسیدگی به درخواست باگ‌بش (Bug-Bash) در سامانه‌ی اخذ بازخورد کاربران اینسایدر مایکروسافت در مرداد، به این نام اشاره‌ شده بود و این پروژه را با عبارت Madrid کدگذاری کرده بودند.

در پست منتشرشده‌ی امروز وب‌سایت مایکروسافت، آمده است که این قابلیت برای کاربران ویندوز  ۱۰ نسخه Pro  و Enterprise که بیلد 18301 و بالاتر را روی سیستم خود نصب کرده‌اند، ارائه خواهد شد. این درحالی است که هنوز این بیلد برای کاربران اینسایدر هم منتشر نشده و ظاهرا قرار است تا آخر هفته منتشر شود. بعدتر در به‌روزرسانی این پست خبری عنوان شد این قابلیت روی همان نسخه‌ها با بیلد 18292 ارائه خواهد شد. همچنین، اشاره شده باید ضمن پشتیبانی سیستم از پردازنده‌ی AMD64، تنظیمات مربوط‌به قابلیت‌های مجازی‌سازی در BIOS سیستم فعال شود.

Sandbox ماشین مجازی چابکی است که از فناوری‌های کانتینرهای ویندوز (Windows Containers) بهره می‌برد. همچنین برای تشخیص زمان اجرای Sandbox، مایکروسافت از فناوری جدیدی به‌نام Integrated Scheduler استفاده می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما