شناسهٔ خبر: 30081784 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس ‌سازمان مدارس غیردولتی:

مدرسه آتش‌گرفته زاهدان تأییدیه سازمان نوسازی نداشته است

رئیس ‌سازمان مدارس غیر‌دولتی گفت: مدرسه آتش گرفته زاهدان تاییدیه سازمان نوسازی را نداشت.

صاحب‌خبر -




به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، مجتبی زینی‌وند نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان افزود: حدود یک ماه قبل این مدرسه به فضای جدید نقل مکان کرده بود اما هنوز تاییدیه نوسازی و استحکام بنا را نگرفته بودند و برای گرفتن مجوز فقط مکاتبه کرده بودند.
وی گفت: این مدرسه از سال 92 پیش‌دبستانی بوده و امسال هم توانستند ضمیمه کلاس اول بگیرند ولی هنوز این فضای جدید تاییدیه نوسازی نداشته است.
نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان گفت: در این اتفاق متاسفانه چراغ واژگون شده و حادثه رخ می‌دهد که متاسفانه 4 نفر از دانش‌آموزان در اتاق می‌مانند که تاکنون با وجود تلاش تمام کادر پزشکی بیمارستان 3 نفر از آنان فوت شدند اما در مورد نفر چهارم پزشکان می‌گویند تا 72 ساعت امکان نظر دادن وجود ندارد و امیدواریم با تلاش پزشکان حال این دانش‌آموز بهبود یابد.
زینی‌وند همچنین افزود: همه دانش‌آموزان این مدرسه در مدارس دیگر ساماندهی می‌شوند تا وقفه‌ای در فرآیند آموزش آنها پیش نیاید.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جوانب و ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی دبستان دخترانه غیر‌انتفاعی زاهدان بررسی خواهد شد، گفت: در این حادثه اگر قصور و کوتاهی از ناحیه هر کسی باشد با او برخورد قانونی می‌شود.
زینی‌وند اظهار داشت: دانش‌آموزان باید در مدارس احساس امنیت کنند و این‌گونه حوادث خانواده‌ها و مسئولان را نگران می‌کند و بعد از کارشناسی قضایی در همه ابعاد و جوانب نظر نهایی اعلام خواهد شد. به‌دنبال حادثه آتش‌سوزی واحد آموزشی پیش‌دبستانی و دبستان غیر‌انتفاعی اسوه حسنه زاهدان که در آن سه دانش‌آموز این مدرسه دخترانه به نام‌های مونا خسرو پرست، صبا عربی و یکتا میرشکار جان خود را از دست داده‌اند، ملک محمد سنجرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان از سمت خود استعفا و دادستان عمومی و انقلاب زاهدان حکم بازداشت مدیر و مربی مدرسه را صادر کرده است.
همچنین دادستان عمومی و انقلاب زاهدان به منظور جلوگیری از تکرار حوادث این‌چنینی به ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش دستور پلمب مدارس نا ایمن در سطح استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما