شناسهٔ خبر: 30081765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هکرها به اسناد مخفیانه اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کرده اند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، هکرها به یادداشت های محرمانه اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کرده و آن چه یافته اند، تکان دهنده است.

این روزنامه انگلیسی در مطلبی به قلم جورجینا لاد GEORGINA LAUD نوشت هکرها سال ها به شبکه ارتباطات دیپلماتیک مخفیانه اتحادیه اروپا دسترسی داشته اند.
براساس اعلام شرکت امنیت سایبری آمریکایی «منطقه یک» Area 1، روش هایی که هکرها در یک دوره سه ساله استفاده کرده اند، مشابه روش های مورد استفاده یک واحد ویژه ارتش چین است.
هزاران پیامی که این شرکت ارائه کرده، نشان دهنده گفتگوها با سران عربستان سعودی، اسرائیل و دیگر کشورهاست.
یکی از این پیام ها نشان می دهد دیپلمات های اروپایی دیدار بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس وی را در فنلاند (دست کم برای پوتین) «موفقیت آمیز» توصیف می کنند.
یک پیام دیگر، که پس از نشستی در شانزدهم ماه ژوئیه نوشته شده است، گزارشی مفصل و تحلیلی از گفتگوهای بین مقامات اروپایی و شی جین پینگ رئیس جمهور چین را به تصویر می کشد.
سومین پیام مربوط به هفتم ماه مارس حاکی از آن است که کارولین ویسینی، معاون دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در واشنگتن، توصیه می کند دیپلمات های اروپایی، آمریکا را به عنوان «مهم ترین شریک ما» توصیف کنند.
این در حالی است که اتحادیه اروپا، ترامپ را «در زمینه هایی (برای مثال آب و هوا، تجارت، موافقتنامه هسته ای ایران) که ما با آمریکا اختلاف نظر داریم»، به چالش می کشد.
براساس این گزارش، هکرها همچنین به شبکه های سازمان ملل، اتحادیه کارگری آمریکا و کنگره سازمان های صنعتی و وزارتخانه های امور خارجه و دارایی در سراسر جهان نفوذ کردند.
بخشی از اسناد سازمان ملل متمرکز بر ماه های سال 2016 است که در آنها کره شمالی فعالانه موشک شلیک می کرد.
این سند ظاهرا شامل ارجاعاتی به دیدارهای خصوصی دبیر کل سازمان ملل و معاونان وی با رهبران آسیایی است.
منطقه یک، شرکتی امنیتی است که توسط سه مقام سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) تاسیس شده است.
همچنین گزارش های جامعی توسط دیپلمات های اروپایی درباره تلاش های روسیه برای تضعیف اوکراین منتشر شده است.

نظر شما