شناسهٔ خبر: 30080179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

روحانی در فرودگاه مهرآباد:

آمریکا از هزار کیلومتر آن طرف‌تر برای منطقه نسخه‌پیچی نکند

رئیس‌جمهور گفت: آمریکا قادر نیست از هزاران کیلومتر فاصله، برای منطقه و روابط کشورها و ملت‌های بزرگ این منطقه نسخه‌پیچی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد برای سفر به ترکیه با تأکید بر اینکه گسترش روابط با ترکیه به‌عنوان یک کشور دوست برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی دارد، به اشتراکات عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور اشاره کرد و گفت: مواضع دولت ترکیه به‌عنوان یک کشور دوست و تأثیر‌گذار در منطقه و شخص آقای اردوغان در ماه‌های اخیر در برابر توطئه تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیار خوب و قاطع بود.

وی افزود: این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهور ترکیه برای شرکت در پنجمین شورای عالی دو کشور انجام می‌گیرد و به طور طبیعی غیر از برگزاری جلسه شورای عالی با حضور رؤسای جمهور و اعضای دولت دو کشور، ملاقات دو جانبه با رجب طیب اردوغان خواهم داشت و وزرا نیز در این سفر با همتایان خود ملاقات‌های دوجانبه دارند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بیشتر همسایگان ما، از جمله ترکیه با یک بیان صریح به آمریکایی‌ها اعلام کردند که دوران دیکته کردن سیاست‌ها از طرف آمریکا به دیگران، به سر آمده است و آمریکا قادر نیست از هزاران کیلومتر فاصله، برای منطقه و روابط کشورها و ملت‌های بزرگ این منطقه نسخه‌پیچی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه با بدرقه رسمی معاون اول رئیس جمهوری و دکتر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، به‌منظور شرکت در پنجمین جلسه شورای‌عالی روابط راهبردی دو کشور، تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

دیدار دوجانبه  رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور ترکیه، حضور در پنجمین جلسه شورای‌ عالی راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رؤسای جمهوری دو کشور و بررسی راه‌های تقویت روزافزون همکاری‌ها و روابط تهران، آنکارا در بخش‌های مختلف و امضای اسناد مهمی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه روحانی به ترکیه است.

ایده تشکیل شورای عالی روابط راهبردی دو کشور نتیجه نخستین سفر روحانی به ترکیه در دولت یازدهم بود و بر اساس آن رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه روابط 30 میلیارد دلاری را هدف‌گذاری کردند.

رئیس‌جمهوری کشورمان را در این سفر، رئیس دفتر، وزرای نفت، خارجه، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، نیرو، ‌راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از معاونان رئیس جمهور و رؤسای سازمان‌های اقتصادی و همچنین نمایندگانی از بخش‌های خصوصی کشورمان همراهی می‌کنند. روحانی شامگاه پنج‌شنبه آنکارا را به  مقصد تهران ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/4082/
 

برچسب‌ها:

نظر شما