شناسهٔ خبر: 30080168 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای عالی استان ها:

دولت لایحه بودجه را در اختیار شورای عالی استان ها قرار دهد

تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی استان ها گفت: دولت باید قبل از ارائه بودجه سالیانه، آن را در اختیار شورای عالی استان ها قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شورای عالی استان ها، مرتضی الویری در پنل تخصصی نخستین اجلاس فرصت های سرمایه گذاری در تهران افزود: اگر این لایحه زودتر به دست مادر شورای عالی استانها برسد می توانیم جمع بندی های خود را روی آن داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی و شهرداری آنچه که می تواند این معادله ناموزون را شکسته و فضایی برای پیشبرد پروژه ها ایجاد کند مشارکت بخش خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که دیگر رشد مجموعه ها با منابع دولتی امکانپذیر نیست و مشارکت بخش خصوصی یک الزام است، البته قوانین بالادستی کاملا شفاف بوده و در برنامه توسعه هم آمده است.
الویری ادامه داد: در حال حاضر برای حضور سرمایه گذار خارجی نیازی به گفت ‌و گو نیست و تکلیف آن کاملا مشخص است، البته قبل از تحریم ها هم توفیق چندانی حاصل نشده بود، اما در مورد سرمایه گذاران داخلی موضوع قابل توجه آن است. فرصت های سرمایه‌گذاری به خوبی مورد تاکید قرار گرفته و به عنوان یک اولویت تعریف شده است، البته باید بررسی شود که چرا در ساختار شهرداری، همچنان جذب سرمایه گذار موفق نبوده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه اولویت نداشتن موضوع جذب سرمایه گذار خارجی در ذیل برنامه شهرداری و بی توجهی به اداره شهر تهران است، گفت: بیشتر مدل مدیریت ها مدل هزینه است نه مدیریت درآمدها، دنبال آن هستیم که با فروش نفت هزینه ها را پوشش دهیم، در بخش شهری هم ذهنیت مدیران چگونه هزینه کردن است.
وی توضیح داد: زباله که از آن به عنوان طلای کثیف یاد می شود می تواند محل سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد، به دلیل اینکه دارای بهره وری پایینی است، زباله ها در مرکز تفکیک نمی شوند. امحای زباله ها هزینه به بار می‌آورد اما می توان از این موضوع فرصتی برای سرمایه گذاری ایجاد کرد.
الویری درباره ساختمان‌های نیمه‌کاره که هم اکنون در نقاط مختلف شهر به مامن فساد تبدیل شده‌اند نیز گفت: درخواست اخذ جریمه از سازندگانش را داشتیم که دیوان عدالت موافقت نکرده است، حال باید تدبیری دیگر برای جلوگیری از نیمه‌کاره رهاشدن ساختمان‌ها بیندیشیم.
اجتمام *2181 * 3063

نظر شما