شناسهٔ خبر: 30080105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رژیم صهیونیستی ۵۴ کودک فلسطینی را در سال ۲۰۱۸ کشت

همشهری آنلاین: مرکز 'پژوهش‌های عبدالله الحورانی' وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارشی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تا کنون ۵۴ کودک فلسطینی را شهید و ۹۰۰ کودک دیگر را بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فلسطینی 'وفا'، در گزارش این مرکز ضمن تشریح وضعیت کودکان فلسطینی و ظلم هایی که رژیم صهیونیستی به آنها تحمیل کرده، تصریح شده است: ۴۴ نفر از ۵۴ کودک فلسطینی در راهپیمایی های مسالمت آمیز در نوار غزه به کشته شده اند و پیکر سه نفر آنها هنوز به خانواده هایشان تحویل داده نشده و این در حالیست که آنها کوچک ترین خطری برای نیروهای اشغالگر نداشته اند.

در گزارش مرکز پژوهش های عبدالله الحورانی آمده است: در سال ۲۰۱۸ میلادی نیروهای اشغالگر بیش از ۹۰۰ کودک فلسطینی را در کرانه باختری و از جمله شهر قدس بازداشت کردند که ۲۳۰ نفر از آنها همچنان در شرایطی دشوار در زندان به سر می برند.

در این گزارش با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به نقض حقوق کودکان بدون ملاحظه ادامه می دهد، تصریح شده است: آخرین نمونه حکم دادگاه نظامی 'عوفر' در حق نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی بود که به ۳۵ سال زندان و پرداخت غرامت هنگفت محکوم شد و این اقدامات در حالی اتفاق می افتد که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۱ پیمان حقوق کودکان را امضا کرده است.

در گزارش مرکز پژوهش های عبدالله الحورانی آمده است: نقض حقوق کودکان فلسطینی فقط به صدور حکم های ناعادلانه در دادگاه های نظامی محدود نمی شود بلکه داستان از لحظه عملیات دستگیری، که بیشتر در نیمه شب رخ می دهد و یورش به خانه ها و ترساندن ساکنان و کودکان با اسلحه و سگ های پلیس آغاز می شود.

ادامه این گزارش حاکیست، آنها چشمان و دستان کودکان را می بندند که تا مرز جنون، ترس در آنها رخنه کند سپس بدون حضور وکیلی یا فردی از اعضای خانواده آنها مرحله تحقیقات شروع می شود، در این مرحله کودکان گاه چندین روز پیاپی در انفرادی به سر می برند و نیروهای اشغالگر هم در این میان از شکنجه و ضرب و شتم دریغ نمی کنند.

در همین راستا جنبش جهانی دفاع از حقوق کودکان شاخه فلسطین با اشاره به گزارش های میدانی خود تاکید کرد: در سال ۲۰۱۸ میلادی تعدادی از کودکان فلسطینی به ضرب گلوله های سربازان اسراییلی دچار معلولیت همیشگی شده اند.

این جنبش جهانی با اشاره به اینکه این اقدامات طبق قوانین بین المللی حقوق بشر و توافقنامه چهارم ژنو و همچنین پیمان کودکان نقض آشکار حقوق کودکان به شمار می آید، بر ضرورت بازخواست رژیم صهیونیستی و مجازات سربازان مرتکب و سرکردگان آنها در حمایت از این کودکان بی گناه تاکید کرد.

کنوانسیون چهارم ژنو یا کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو، کنوانسیونی با تأکید بر حمایت از غیرنظامیان به طور خاص است.

ممنوعیت مجازات‌های دستجمعی، چپاول یا اقدامات تلافی‌جویانه علیه افراد و اموال غیرنظامی و گروگان‌گیری آنان (ماده ۳۴) از جملهٔ مواد این کنوانسیون است.

برچسب‌ها:

نظر شما