شناسهٔ خبر: 30080031 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به ایرنا اعلام کرد

کم کاری بیمه ها برای مبارزه با قاچاق و مدیریت انبارها

تهران- ایرنا- رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای بیمه انبارهای کالا در چارچوب مبارزه با قاچاق کالا اقدام های اولیه شده است اما از بیمه ها در این ارتباط گلایه داریم.

صاحب‌خبر -

علی مویدی خرم آبادی عصر چهارشنبه در پایان نشست دبیران کمیسیون های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها در هتل انقلاب به خبرنگار اقتصادی ایرنا توضیح داد: انبارها از منظر قانون تعریف خاص دارد و نقش بیمه ها و سازمان های مختلف در شکلگیری آنها موثر است.
وی افزود: طبق آنچه احصا شده، یکی از حوزه ها که کمترین همکاری را داشته است بیمه ها بودند.
مویدی خرم آبادی ادامه داد: البته برخی شرکت های بیمه اقدام های اولیه را انجام داده اند و امید است این وضع تا پایان سال به شرایط قابل قبولی برسد.
وی تصریح کرد: این ستاد هیچگاه مترصد مچ گیری نبوده است یا اینکه بخواهد دستگاهی را ناخواسته به چالش بکشاند و به ناحق زیر سوال ببرد.

**عرضه پوشاک قاچاق از دی ماه پایان می یابد
مویدی خرم آبادی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره مقابله با برندهای کالای قاچاق بویژه پوشاک گفت: یکی از کارهای خوبی که ستاد با همکاری و همفکری خبرنگاران می تواند به سرانجام برساند برخورد با برندهای قاچاق در جامعه است و این جزو مطالبات مردم و بازاریان و تولیدکنندگان داخلی به شمار می رود.
وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه ای در این ارتباط گفت: از دی ماه با همکاری همه دستگاه ها برخورد با بنرهای فعال در زمینه عرضه پوشاک قاچاق آغاز می شود اما قبل از آن به یکایک عرضه کنندگان این کالاها هشدار داده می شود و پرونده هایی نیز در این ارتباط تشکیل شده است.
«با برندهایی روبروییم که بدون مجوز وارد می شود».
وی از شناسایی یکصد واحد عرضه برندهای غیرمجاز پوشاک در تهران خبر داد و تصریح کرد: از دی ماه باید تابلو اینها پایین آورده شود.

** سامانه گمرکی تا پایان سال به سامان جامع تجارت متصل می شود
مویدی خرم آبادی در پاسخ به پرسشی درباره الزام پیوستن سامانه امور گمرکی به سامانه جامع تجارت ایران پیشرفت کار را 60درصد اعلام کرد و گفت: تلاش می شود تا پایان سال این مطالبه رئیس جمهوری از ستاد و دستگاه ها محقق شود.
به گفته وی، برای اتصال این سامانه ها مشکلاتی از قبیل نبود هماهنگی بین دستگاهی و مشکلات فنی، اعتبار و منابع وجود داشت.
به گزارش ایرنا، سامانه جامع تجارت ایران هفتم مهرماه با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
سامانه جامع تجارت با ایجاد یکپارچگی و هماهنگی الکترونیکی بین دستگاه های دخیل در فرآیند تجارت خارجی و داخلی به ارتقای تعامل پذیری دستگاه ها و یکپارچگی اطلاعات تجاری کشور منجر می شود و با بلوغ این سامانه انتظار می رود سرعت، سهولت و شفافیت در امور تجاری کشور محقق شود.

اقتصام*6984*1961*

نظر شما