شناسهٔ خبر: 30079911 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان :

استارت آپ خود را با تسهیلات دولتی آلوده نکنید !

نصر: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: سیستم خود را با تسهیلات های دولتی آلوده نکنید!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی نصر به تهران، سورنا ستاری در رویداد یلدای کارافرینی استارت آپی با بیان اینکه در دوره پنج سال حضور وی در این سمت  پیروزی و شکست را همراه جوانان حس کرده ام، گفت: کسی که باعث ایجاد این اکوسیستم قدرتمند در سطح کشور شد شما بودید.

وی افزود: در کشوری که تا مدتی قبل تنها اقتصاد نفتی مطرح بود و  قوانینی مشابه ضد تولید داخلی و مشکلات بروکراسی، تفکرات قدیمی داشت و دولتی چاق پر از کارمند، رشد اکوسیستم استارت آپی دشوار بود اما جوانان توانستند موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه تغییر ساختار کشوری کاری سخت است اما  از بیرون می توان روی ان تاثیر گذاشت، اذعان داشت: شاید در گذشته مخالف هر نوع نوآوری بودیم ولی نیروی انسانی خلاق توانست این اکوسیستم استارت آپی که یکی از یونیک ترین ها در دنیا است ، را تشکیل دهد.

وی با تاکید بر اینکه مهم  بومی کردن اکوسیستم بود ، گفت: چه صنعت و چه دانشگاه بدون بومی کردن حتی فرهنگ آنها از خارج وارد کشور شدند و در بدنه جای گرفتند و ما فکر کردیم صاحب صنعت شدیم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه همه در یک کشتی نشستیم، اظهار داشت: تنها ایرادی که این اکوسیستم دارد این است که از برخی ایده ها اشباع شده است و نباید همه ایده موفق را تکرار کنند.
وی ادامه داد: نیازی به کسب و کار تکراری نیست به دنبال ایده های جدید و حل مشکلات پیچیده تر بروید.

وی افزود: تفکر دولت تقریبا فهمیده است که راه نجات شان سرمایه گذاری روی جوانان با ایده است و سیستم را تنها به این شکل از حالت سنتی بیرون آورند.

وی خطاب به ایده پردازان با تاکید بر اینکه در سرمایه گذاری سراغ دولت نروند، خاطرنشان کرد: سیستم خود را آلوده نکنید، وام مکانیزم خوبی برای استارت آپ  نیست پس دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما