شناسهٔ خبر: 30079451 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است

یک عکاس روس به‌بهانه کریسمس و سال نو زندگی مادربزرگی روس را که تنها ساکن روستای دورافتاده‌اش در مرز با استونی است در قاب دوربین‌اش جاودانه کرده است.

صاحب‌خبر -

لیوسکا لیودمیلا ویاچیسلاوونا، مادربزرگ ۷۰ ساله ساکن خانواده‌ای ۱۳۰ ساله در روستای تولوکونیکوف در منطقه پسکوف در فاصله ۴۵۱ کیلومتری جنوب سن‌پترزبورگ نزدیک مرز روسیه و استونی است.

او هر روز ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می‌شود، از چاه آب می‌آورد، برای بخاری چوب می‌برد، دوزندگی و آشپزی می‌کند. بنابراین او برنامه فشرده‌ و طاقت‌فرسایی برای خودش دارد و همه‌ این‌ها در حالی است که او تنها بازمانده ساکن این روستا است.

اولگا کوزنتسوفا، عکاس روس ماه‌های جولای، دسامبر و ژانویه سال گذشته را با این مادربزرگ تنها گذراند و مجموعه عکس‌هایی از زندگی روزمره او تهیه کرد که جالب‌ترین‌ آنها برای سال نو و کریسمس است که در روسیه برخلاف کشورهای پروتستان و کاتولیک به‌جای ۲۵ دسامبر ۷ ژانویه برگزار می‌شود.

نزدیک‌ترین سکونت‌گاه به این روستای تقریبا متروکه ۴٫۸ کیلومتر از آن فاصله دارد و تنها تعامل این بانوی سالمند با انسان‌ها، مهمان‌ها از جمله دختر و نوه‌اش هستند که در نوگورود در ۲۰۱ کیلومتری این روستا زندگی می‌کنند و فقط می‌توانند با عوض‌ کردن چند اتوبوس به او برسند. راننده‌هایی هم که مایحتاج مورد نیازش را در زمستان می‌آورند افراد دیگری هستند که او با آنها حرف می‌زند.

وقتی اولگا کوزنتسوفا برای سال نو ۲۰۱۸ که زودتر از کریسمس اورتودکس جشن گرفته می‌شود به دیدن او رفت از اینکه دید لیوسکا همچنان به زندگی عادی‌اش ادامه می‌دهد و هیچ برنامه خاصی برای سال نو ندارد شگفت‌زده شد.

اولگا اهل سن‌پترزبورگ در این‌باره می‌گوید: «برخلاف بسیاری از روس‌ها که برای جشن‌های سال نو خانه را تزیین می‌کنند، لیوسکا لوسکا خانه‌اش بدون تزیین بود.»

البته این مادربزرگ به‌ مناسبت سال نو چند کیک پای اضافی و سوپ بُرش پخت، موهایش را کوتاه کرد و از تنها وسیله آرایشش که خط چشم بود استفاده کرد. او به اولگا می‌گوید که هرگز رژلب نزده است چون مادرش از این کار خوشش نمی‌آمد. همچنین کتی را پوشید که مادرش در سال ۱۹۳۷ آن را دوخته است.

پس‌ از اتمام کارهایش، او جلوی تلویزیون نشست و قبل از اینکه بخوابد پیام ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه برای سال نو و کنسرت ویژه عید را تماشا کرد.

یک هفته بعد از سال نو، کریسمس اورتودکس آغاز می‌شود. اولگا می‌گوید که لیوسکا، چند شاخه از درخت صنوبر برید و آن را با کاغذ رزق و برق‌دار آراست و تنهایی به کلیسا رفت. او هنوز از کلیسای روستا مراقبت می‌کند.

اولگا می‌گوید که خانه لیوسکا پر از نمادهای کلیسای اورتودوکس روسیه است و مذهب نقش مهمی در زندگی‌اش ایفا می‌کند. او هر روز سرودهای مذهبی می‌خواند و دعا می‌کند.

چمدان

2121

زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است زندگی عجیب زن ۷۰ ساله‌ای که تنها ساکن یک روستای مرزی است

برچسب‌ها:

نظر شما