شناسهٔ خبر: 30079033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین انتظامی مازندران:

زمینخواری هفت میلیاردی در رامسر کشف شد

رامسر - جانشین فرمانده انتظامی مازندران از رفع تصرف هزار و ۹۰۰ متر از اراضی ملی به ارزش هفت میلیارد و ۶۲۰میلیون ریال در شهرستان رامسر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت:در پی رصد های اطلاعاتی و کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از مناطق گردشگری شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: در جریان رسیدگی به این پرونده، ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی، متهم را که با محصور کردن ۱۹۰۰ متر از زمین های ملی در شهرستان رامسر آن را در تصرف خود در آورده بود ، شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ مفخمی، تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضائی و حضور عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان ، در یک عملیات منسجم زمین های تصرف شده از ید متهم خارج و حصار ایجاد شده در اطراف آن تخریب شد.

وی ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این زمین خوار را بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت : متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام مسئول انتظامی استان در پایان ،با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی ، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است ، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل ، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

نظر شما