شناسهٔ خبر: 30077849 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فضاهای آموزشی پردیس تجاری سازی می شود

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پردیس گفت: بخشی از فضاهای آموزشی شهرستان که امکان توسعه تجاری داشته باشد، تجاری سازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایرنا، امیراله حقیقی امروز چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات دولتی تخصیصی به فضاهای آموزشی کافی نیست و دریافت پول در مدارس دولتی ممنوعیت دارد، با تجاری سازی بخشی از فضای آموزشی مشکل کمبود اعتبار حل می شود.
وی با اشاره به تعامل سازمان‌ها برای توسعه فضای آموزشی خاطر نشان کرد: تعداد فضای آموزشی مورد نیاز شهرستان برای سال آینده تعیین شده است و اعتبارات مورد نیاز؛ 40 درصد توسط سازمان مدیریت و اعتبارات دولتی، 30 درصد توسط شهرداری ها با استفاده از ظرفیت شهرها و تغییر کاربری و 30 درصد توسط فرمانداری از محل کمک خیرین، تامین می شود.
فرماندار شهرستان پردیس افزود: سهمیه فضای آموزشی هر شهر و بخش در شهرستان با تشکیل کارگروهی در حوزه عمرانی تعیین شده و در پی آن توسعه فضای آموزشی شهرستان اجرایی می شود.
حقیقی گفت: زمین های آموزشی شهرستان در اختیار شرکت توسعه عمران است و این شرکت پس از شناسایی اراضی آموزشی طی نامه ای اراضی را به آموزش و پرورش معرفی می کند تا مشکل زمین فضای آموزشی حل شود و تشکیل تعاونی فرهنگیان با همکاری توسعه عمران یکی دیگر از مواردی است که با همکاری این شرکت انجام می شود.
شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قرار دارد بر اساس آمار سال 95 ، 170 هزار نفر جمعیت دارد.
تهرام/9441//1348

نظر شما