شناسهٔ خبر: 30077813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی زنجان تجمع کردند/تصمیم مسئولان به اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای حل مشکلات

جمعی از رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی زنجان، صبح امروز در اعتراض به مشکلات صنفی خود، در حاشیه بزرگراه ۲۲ بهمن این شهر تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی زنجان، صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ آذر ماه) در اعتراض به مشکلات صنفی خود، در حاشیه بزرگراه ۲۲ بهمن این شهر تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان که گردهمایی خود را مقارن ساعت ۹صبح امروز آغاز کرده‌اند، نسبت به بالا بودن هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌ها و گرانی قطعات و لوازم یدکی، پایین بودن نرخ کرایه و مشکلات معیشتی اعتراض دارند.

یکی از معترضان به ایلنا گفت: دست‌کم ۱۴۰ راننده اتوبوس درون شهری هستیم که از طریق شرکت واحد اتوبوسرانی زنجان در ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان مشغول به کار هستیم.

به گفته این راننده یکی از مشکلات آنها افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی اتوبوس‌ها است. او در این باره می‌گوید: هزینه نگهداری اتوبوس‌ها بالاست و دولت و شهرداری از این بابت هیچ کمکی نمی‌کنند، از طرف دیگر درآمدمان در حدی نیست که بتوانیم از پس این هزینه‌ها برآییم.

مشکل سخت و زیان‌آور بودن کار رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد یکی دیگر از گرفتاری‌های آنهاست، در این باره یکی دیگر از رانندگان بخش خصوصی به خبرنگار ایلنا گفت: بیمه رانندگان پیش از انتقال به بخش خصوصی مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور بود اما اکنون که به بخش خصوصی ملحق شده‌ایم این قانون شامل حال ما نمی‌شود.

در عین حال این راننده درباره  مشکل بیمه‌ای اتوبوس‌ها گفت: در گذشته ۷۰ درصد از حق بیمه شخص ثالث  اتوبوس‌ها توسط دولت پرداخت می‌شد اما  بعد از واگذاری به بخش خصوصی، تماماً به عهده خودمان است.

به گفته وی، همه ما راننده‌ها به صورت شش دانگ مالک اتوبوس‌ها هستیم با این حال با درآمدی که از این کار بدست می‌آوریم نه تنها امکان پرداخت هزینه‌های خودروهای برایمان وجود ندارد بلکه از این راه معاش زندگی خانواده‌مان تامین نمی‌شود.

در این زمینه اصغر نجاری (دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان) با تایید مشکلات راننده‌های واحد اتوبوسرانی شهر زنجان تصریح کرد: در خصوص مشکلات راننده‌های اتوبوس حوالی ظهر امروز شورای تامین استان جلسه‌ای برگزار کرده و امیدواریم به زودی مشکلات انها مرتفع شود.

به گفته وی، در جلسه امروز تصمیم گرفته شد ۳۰۰ میلیون تومان بابت مشکلات مورد طرح رانندگان اختصاص یابد.

نظر شما