شناسهٔ خبر: 30077811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خط و نشان شهردار تهران برای خودروهای شخصی

حناچی خواستار شرایط سختگیرانه‌‌ای برای استفاده از خودروهای شهری شد

شهردار تهران گفت: باید شرایط سختگیرانه‌‌ای برای استفاده از خودروهای شهری ایجاد شود

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پیروز حناچی، شهردار تهران، در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران برای جلوگیری از بلند مرتبه‌سازی در شهر چه برنامه‌هایی دارد؟، گفت: برنامه‌های میان مدتی را در اختیار شورای شهر قرار داده‌ایم که تمرکز این برنامه‌ها  بر کسب منابع مالی پایدار و کاهش هزینه‌های جاری شهرداری بوده است. 

وی درباره اینکه "برخی گروه‌های ذی‌نفوذ در شهرداری که اجازه تهدید منافعشان‌ در شهرداری را نمی‌دهند"، تصریح کرد: فضای ساخته شده در شهر محصول تقاطع متعادل منافع سیاست‌گذاران و سیاست‌مداران به معنای منافع حاکمیتی، منافع سرمایه داران و سرمایه‌گذاران و منافع شهروندان است. در شرایطی که منافع مردم مغفول واقع شود، پروژه‌های شهری دارای ناهنجاری می‌شود.بنابراین از مهمترین برنامه‌های ما در شهرداری تهران این است که شکل پروژه‌ها را متعادل کنیم. 

وی در واکنش به این سوال که نظر شما درباره گستره محدوده طرف ترافیک که هر روز در حال افزایش است و به نوعی شاهد شهر فروشی از سوی شورای شهر هستیم، چیست؟ گفت:  هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده و هر تصمیمی در حوزه حمل و نقل شهری منوط به مصوبه شورای ترافیک تهران است. 

حناچی ادامه داد: قطعا با شهرفروشی ترافیک تهران کنترل نمی‌شود ولی در عین توسعه حمل و نقل عمومی باید شرایط سختگیرانه‌تری برای استفاده از خودروهای شهری ایجاد شود. حدود 25 درصد نقل و انتقالات شهری با خودروهای شخصی صورت می‌گیرد. بنابراین هرچه بتوانیم با افزایش حوزه حمل و نقل عمومی و رضایت مردم  میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی را کاهش دهیم، قطعا در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شهرداری درباره طرح بازسازی بافت‌های فرسوده که توسط دولت مطرح شده، چیست؟ تصریح کرد:  وقتی می‌گوییم بافت یعنی قبول داریم که موجودی زنده است و موجود زنده به شکل دائم احتیاج به نوسازی دارد. اگر پس از مدتی این نوسازی صورت نگیرد،‌ ناهنجاری‌های اقصادی اجتماعی و کالبدی را به همراه خود دارد.

به گزارش تسنیم، شهردار تهران افزود: در این مسیر محدودیت‌هایی سر راه ما وجود دارد و نمی‌توان با تمامی بافت‌های فرسوده به یک شکل برخورد کرد. به طور مثال شیوه اقدام در بافت‌های تاریخی با بافت‌های حاشیه‌ای متفاوت است. اصلی‌ترین چالشی که در مسیر نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد، چالش اجتماعی است. یعنی ما باید بررسی کنیم که چگونه با مردم ساکن در بافت‌های فرسوده صحبت کنید که با دولت و شهرداری همراهی لازم را انجام دهد. 

برچسب‌ها:

نظر شما