شناسهٔ خبر: 30077801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور رییس مجلس؛

اجرای مرحله تکمیلی بندرگاه چندمنظوره خمیر آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - کار اجرایی مرحله تکمیلی بندرگاه چند منظوره بندر خمیر با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز چهارشنبه در حاشیه این آیین شروع در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح با اعتبار 360 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و در مدت 18 ماه احداث می شود.
وی ادامه داد: اجرای لایه های روسازی دیواره (دایک) دسترسی، ساخت پل از انتهای دایک تا محل اسکله، احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات مکانیکی از جمله مراحل اجرای این طرح است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این بندرگاه با ایجاد مسیر دسترسی به طول 750 متر با ساحل ارتباط پیدا می کند.
عفیفی پور ادامه داد: شناورهای فلزی پنج هزار تنی و لنج های 500 تنی امکان پهلوگیری در اسکله های این بندر را خواهند داشت.
وی یاد آور شد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح که به طور مستقیم برای 30 نفر اشتغالزایی می کند، شهرستان بندرخمیر به قطب صادرات مواد معدنی تبدیل خواهد شد.
او بیان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح کانون جدید تجارت دریایی برای صادرات مواد معدنی در 95 کیلومتری غرب بندرعباس ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، بندر چندمنظوره خمیر در فاصله دو کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات جانمایی و در محلی بیرون از تالاب بین المللی «خور خوران» و جنگل های حرا واقع شده است.
بندرخمیر از شهرهای در حال توسعه و مهاجرپذیر استان هرمزگان است که عواملی همچون موقعیت جغرافیایی و وجود کارخانه های بزرگی همچون سیمان هرمزگان، دو شهرک صنعتی، پایانه بار، کارخانه گچ در روند رشد اقتصادی و صنعتی آن اثرگذار بوده است.
افزون بر این، وجود گمرک و ارتباطات حمل و نقل دریایی کالا با کشورهای همسایه جنوبی خلیج فارس و همچنین بهره مندی از آثار تاریخی و گردشگری در توسعه آن نقش دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه 27 آذرماه به منظور انجام سفری دو روزه به استان هرمزگان وارد بندرعباس شد.
علی لاریجانی صبح امروز به منظور شرکت در نشست شورای اداری شهرستان جاسک و بازدید از سواحل مکران، بندرعباس را به مقصد جاسک ترک کرد.
لاریجانی امروز پس از پایان برنامه هایش در شهرستان جاسک در شرق استان، به بندرخمیر در غرب هرمزگان سفر کرد.
ساخت مرحله دوم بندرچند منظوره ، مرحله دوم گاز رسانی شهری و ساخت بلوار ساحلی بندرخمیر از جمله برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان است.
طبق برنامه اعلام شده رییس مجلس شورای اسلامی پس از پایان برنامه ها در بندرخمیر به بندرلنگه سفر می کند و نشستی با علما و نخبگان در این شهرستان خواهد داشت.
لاریجانی روز پنجشنبه در ادامه سفر به بندرلنگه چند طرح نیز افتتاح خواهد کرد و آخرین برنامه وی شرکت در نشست شورای اداری استان هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.
شهرستان جاسک در شرق، بندرخمیر در 70 کیلومتری و بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
2094/6048/ 7198

برچسب‌ها:

نظر شما