شناسهٔ خبر: 30077718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در واکنش به اظهارات آیت‌الله مکارم شیرازی؛

رحیم‌ پورازغدی: در هفته آینده به موج جدید نقد‌ها و انتقاد‌ها پاسخ خواهم گفت

صاحب‌خبر -

یک استاد دانشگاه گفت: در هفته آینده به موج جدید نقد ها و انتقاد ها پاسخ خواهم گفت و احتمالا نامه سرگشاده ای خطاب به آیت الله مکارم خواهم نوشت. 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم پورازغدی در گفت وگویی اعلام کرد: در هفته آینده به موج جدید نقد ها و انتقاد ها پاسخ خواهم گفت و احتمالا نامه سرگشاده ای خطاب به آیت الله مکارم خواهم نوشت. 

شایان ذکر است آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به  به سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه تهران واکنش نشان داد و گفت: هفته گذشته در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه تهران، ضد حوزه های علمیه صحبت کردند، عجیب است نمازجمعه ای که ائمه جمعه فرزندان حوزه هستند، پایگاهی برضد حوزه شود. چطور می شود شما به فردی اجازه دهید ضد حوزه حرف بزند و دروغ بگوید.

او خطاب به طلاب حاضر در درس عنوان کرد: شما می دانید که در دروس حوزه، مرتب حرف های تازه و مطابق نیاز های روز زده می شود، اما این فرد عنوان می کند ۴۰ سال است حرف های تازه در حوزه زده نشده است، اینجا برخی گمان پیدا کردند که درون نظام هم افرادی بر ضد حوزه هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تاسیس اولین حوزه علمیه توسط شیخ طوسی و فراز و نشیب های آن در طول هزارسال گفت: حوزه نباشد هیچ چیزی نیست؛ اما بدانید خدا و امام زمان حافظ حوزه هستند.

او در ادامه توجه حوزویان را به سه نکته جلب کرد و ادامه داد: نکته اول اینکه حوزویان دست اتحاد به یکدیگر داده و متحد شوند؛ نغمه خلافی در حوزه نباشد. دوم اینکه مسائل روز و مستحدثه را همه بدانند و پاسخ شبهاتی که از سوی وهابیت و غیر وهابیت مطرح می شود را بدانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما