شناسهٔ خبر: 30077371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

مهم ترین موضوع کنونی کشور جنگ اقتصادی است

اهواز - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: مهم ترین موضوع کنونی جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی است که در آن قرار داریم.

صاحب‌خبر -

امیر دریابان علی شمخانی روز چهارشنبه در دهمین یادواره شهید تندگویان و یک هزار و 55 شهید صنعت نفت در مجموعه فرهنگی امام رضا(ع) شهرک نفت در اهواز ، بیان کرد: شعله های فروزان صنعت نفت کشور که امروز گرما بخش خانه های فرد فرد ما ایرانیان است مرهون از خود گذشتگی شهیدان و خیل عظیم و زحمتکش کارگران صنعت نفت است که در اوج جنگ و تهدید و تحریم نگذاشتند لحظه ای این مشعل های فروزان خاموش شود.
وی گفت: امروز نیز در هنگامه جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی دشمن علیه توسعه و پیشرفت ایران همچون دوران دفاع مقدس باید با هوشیاری، هوشمندی، فداکاری، صبر، مقاومت و پایداری از کیان دین و میهن و ملت دفاع کنیم.
وی افزود: اردوگاه استکبار به سرکردگی آمریکا با راهبرد مایوس سازی و فروپاشی از درون، خواب سرنگونی نظام جمهوری اسلامی در 40 سالگی این انقلاب الهی و نظام مردمی را می بیند.
شمخانی گفت: آمریکا با تشدید تحریم ها و فشار، دنبال ایجاد شکاف در درون حاکمیت و جدایی مردم از نظام است اما در عمل پس از این تحریم ها به وضوح روشن است که انسجام میان قوای کشور، نیروهای مسلح و دولت بیشتر شده و همبستگی ملی در برابر زورگویی آمریکا فزونی یافته است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود:این موضوع آنها را عصبانی کرده و لذا رفتارهای خارج از منطق و عرف انجام می دهند.
وی بیان کرد: در مقابل، جمهوری اسلامی ایران با راهبرد اقتصاد مقاومتی هدفمند مبتنی بر تولید و اشتغال مولد، با اتکا به ظرفیت های داخلی و توانمندی های بومی در مسیر توسعه ملی گام بر می دارد و با اتکا به توانمندی داخلی، همچون زمان ریاست جمهوری اوباما، بینی ترامپ را به خاک می مالد.
شمخانی گفت: خروج آمریکا از برجام نشان داد این کشور برای زیر پا گذاشتن قوانین و قطعنامه های بین المللی حتی اگر بهانه ای نیز نداشته باشد تردید نمی کند.
وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری آیین های بزرگداشت یاد ونام شهدا عامل موفقیت و بقای جمهوری اسلامی است افزود: باید از فرصت برگزاری این آیین ها برای قیاس خود استفاده کنیم و اگر احساس کردیم رفتارمان با شهدا زاویه دارد، عذرخواهی کنیم.
وی با بیان اینکه شهید تندگویان نماد دانش و تخصص بومی است، گفت: تندگویان به عنوان یکی از دانش آموختگان دانشکده صنعت نفت آبادان تنها یک ماه پس از وزیر شدن با حضور در میان معرکه به خوش نشینی و هدایت از مرکز پشت پا زد و منش انقلابی و جهادی در صنعت نفت را پایه گذاری کرد.
شمخانی ادامه داد: او با حضور در میدان دفاع مقدس مهمترین اولویت خود را به صورت عملی به همکارانش معرفی کرد؛ مهمترین موضوع در آن مقطع جنگ تحمیلی بود و امروز هم جنگ اقتصادی مهمترین اولویت ماست.
وی گفت:دفاع از انقلاب اسلامی و نظام محور اصلی گفتار و کردار شهید تندگویان بود و به همین دلیل این سیره و رفتار در صنعت نفت نهادینه شد.
شمخانی ادامه داد: کارکنان صنعت نفت در مقطع جنگ تحمیلی ظرفیت انقلابی داشتند، هم می‌جنگیدند، هم نفت تولید می‌کردند و هم نفت صادر می‌کردند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هدف صدام از حمله به پالایشگاه آبادان و دیگر مراکز نفتی فلج کردن اقتصاد ایران بود گفت: این رزمندگان صنعت نفت بودند که هم نفت تولید کردند، هم پالایشگاه ها را سرپا نگه داشتند هم مثل مدنی زادگان و زارعی ها، رزمندگان را در خط اول نبرد فرماندهی می کردند.
شهید محمد جواد تندگویان وزیر نفت کابینه شهید محمدعلی رجایی، در آبان ۱۳۵۹ درحالی‌که یک ماه از وزارتش می‌گذشت، برای بازدید از پالایشگاه آبادان عازم خوزستان شد، ولی در جاده ماهشهر به آبادان، توسط نیروهای ارتش عراق اسیر شد و پس از سال‌ها در اسارت و شکنجه، به شهادت رسید.
9931/ 6037

نظر شما