شناسهٔ خبر: 30075863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حجت‌الاسلام راشدیزدی:

اخلاص راز ماندگاری انسان­‌های خدایی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سردار «منصوری» با اخلاصی که سرمایه او به شمار می‌­رفت حدود 40 سال از عمر خود را در راه ارائه خدمت به مردم کشورمان صرف کرد که همین خدمت مخلصانه باعث جاودانگی او شد.

صاحب‌خبر -

اخلاص راز ماندگاری انسان­‌های خدایی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، مراسم بزرگداشت سردار «قدرت الله منصوری» فرمانده فقید قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور آیت‌الله «سید احمد علم الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا(ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق، سرتیپ دوم «محمد‌کاظم تقوی» فرمانده انتظامی خراسان رضوی، خانواده شهدا و مردم  امروز در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «کاظم راشد‌یزدی» استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: یکی از نیروهای تشکیل دهنده نیروهای مسلح، سپاه پاسدران است که امروز در فقدان یکی از فرماندهان آن گرد هم جمع شدیم. سردار «منصوری» هر چند این دنیا را ترک کرد؛ اما صحنه زندگی مستدامش قلوب مردم است.

وی افزود: مرگ قدرت پایمال کنندگی سهمگینی دارد. پنجه‌­اش به دامان هر موجود زنده بیفتد اثری از او باقی نخواهد ماند. هر چند مرگ همیشه غالب بوده، اما حریف یک گروه خاصی نمی‌­شود. آن گروه خاص کسانی هستند که در این عالم سطح تکیه گاهشان با آفریینده جهان سنخیت داشته باشد. عالم بر عدل استوار است و آدم‌­هایی که برای خدا باشند می‌­مانند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر‌نشان کرد: برای خدا بودن الحمدالله در نیروهای مسلح مشهود است اما در سپاه و بسیج حساس‌ترین مسئله به شمار می­‌رود که به جاهای دیگر هم سرایت کرده است. امید است این نعمت در دل کسانی که افتخار خدمت به جامعه را دارند کمرنگ نشود و یا از بین رود.

حجت‌الاسلام راشدیزدی با بیان اینکه هر عمل صالحی که رنگ و بوی خدایی نداشته باشد محکوم به فنا است؛ افزود: اخلاص سرمایه سردار «منصوری» بود. او حدود 40 سال از عمر خود را در راه ارائه خدمات ارزنده صرف کرد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی ظرف قرآن است و نباید گذاشت این ظرف بشکند. خیلی ارزشمند است که عده‌­ای حافظ حریم و ظرف اسلام باشند. نیروهای مسلح این حریم را حفظ می­‌کنند و اگر این خدمت با خمیرمایه رضای خدا همراه باشد کار آنها خیلی ارزش پیدا می­‌کند.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که در اسلام خون، آبرو و مال از ارزش بالایی برخوردار هستند؛ گفت: سردار «منصوری» از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا آخرین لحظات عمر پر برکتش برای رضای خدا در راه خدمت به مردم کشورمان گام برداشت. او از مردم و با مردم و برای مردم بود. کسی که اینگونه است و برای خدا کار می­‌کند جایش قلب مردم است.

حجت­‌الاسلام راشدیزدی در پایان گفت: مزار سردار «منصوری» قلوب مردم است. کسی که کار را برای خدا انجام می‌­دهد جاودانه خواهد بود. ما نیز باید سعی کنیم تا متخلق به صفت اخلاص شویم.

انتهای پیام/

نظر شما