شناسهٔ خبر: 30074391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پارلمان عراق به سه وزیر باقی مانده رای اعتماد داد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما نمایندگان پارلمان عراق به سه وزیر دیگر از مجموع هشت وزیر باقی مانده کابینه رای اعتماد دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، در ادامه تلاش ها برای تکمیل کابینه عادل عبدالمهدی در عراق، نمایندگان پارلمان این کشور به وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه های فرهنگ، برنامه ریزی و آموزش عالی رای اعتماد دادند اما وزرای پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و مهاجرت نتوانستند رای اعتماد نمایندگان را به دست آورند.
در چارچوب تلاش ها برای تکمیل کابینه، مجلس نمایندگان عراق جلسه بعدی خود را به روز پنجشنبه موکول کرد و قرار است در نشست پنجشنبه درباره وزارتخانه های دفاع، کشور، مهاجرت، آموزش و پرورش و دادگستری تصمیم گیری شود.
حیدر قاسم خبرنگار العالم در این زمنیه گزارش داد، بر اساس توافق سیاسی به عمل آمده، پارلمان عراق به وزرای پیشنهادی فرهنگ، برنامه ریزی و آموزش عالی رای اعتماد داد، اما نامزدهای وزارتخانه های آموزش و پرورش و مهاجرت نتوانستند از پارلمان رای اعتماد بگیرند.
حسن خلاطی از نمایندگان پارلمان عراق به العالم گفت:« بر اساس نامه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر، به مجلس نمایندگان، گام دوم برای رای اعتماد به وزرای برخی وزارتخانه ها برداشته شد، در این مرحله پنج وزیر برای پنج وزارتخانه معرفی شده بودند که سه نفر آنها موفق شدند رای اعتماد بگیرند.»
در حال حاضر سرنوشت پنج وزارتخانه دیگر به دلیل آنکه گروههای سیاسی در پارلمان بر سر آنها با هم توافق ندارند مشخص نشده است. در میان این پنج وزارتخانه، بیشترین اختلافات بر سر دو وزارتخانه کشور و دفاع است.
علی العبودی عضو مجلس نمایندگان عراق در گفتگو با العالم گفت"«ضرورت دارد گروههای سیاسی برای حل مشکل وزارتخانه های اختلافی توافق کنند تا دولت بدون توقف، وارد مرحله اجرایی برنامه هایش شود. با توجه به مدت زمان سپری شده ، دیگر دور از انصاف و عدالت است که خواستار کارکرد کابینه باشیم اما سرنوشت برخی از وزارتخانه ها همچنان نامشخص باشد.»
در گام دوم پارلمان، اگر چه کابینه عراق هنوز تکمیل نشده است اما اقدام پارلمان در پاسخ به گزینه ای بود که نخست وزیر در برابر آنان قرار داد، با این حال هنوز برای دستیابی به توافق جهت انتخاب پنج وزیر دیگر کابینه، به رایزنی های بیشتری نیاز است.

نظر شما