شناسهٔ خبر: 30074175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیران 12 هزار میلیارد ریال به مدرسه سازی کمک کردند

اراک - ایرنا - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: نیکوکاران و خیران امسال تاکنون 12 هزار میلیارد ریال برای ساخت، بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی کمک کردند.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا حافظ» روز چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: 12 هزار میلیارد ریال نیز در سال جاری توسط دولت برای ساخت، بازسازی و نوسازی مدارس کشور اختصاص یافته که این مهم نقش مهمی در به روز رسانی فضاها و کیفی سازی هرچه بیشتر آموزش در این مکان ها دارد.
وی ادامه داد: 650 هزار خیر مدرسه ساز در کشور و یک هزار نفر در جهان به کار ساخت فضاهای آموزشی در ایران اشتغال دارند و تاکنون 37 درصد مدارس کشور توسط این افراد ساخته و تحویل شده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، ساخت مدارس و سرپناه امن و ایمن برای محافظت از دانش آموزان هنگام زمین لرزه و حوادث طبیعی را از مهمترین اهداف خیران مدرسه ساز کشور عنوان کرد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: فعالیت خیران مدرسه ساز از 30 سال پیش در این استان آغاز شده و تاکنون مدارس بسیاری از سوی این افراد بازسازی و مقاوم سازی شده است.
سید «علی آقازاده» افزود: بازسازی و نوسازی مدارس توسط خیران افزون بر اینکه سبب مقاوم و به روز شدن این مکان ها می شود سرمایه ای نیکو برای خیران نیز به شمار می رود.
در این نشست از فعالیت 30 ساله «علی فخاری» رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان مرکزی در این حوزه با حضور استاندار و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور قدردانی شد.
227 هزار دانش آموز اکنون در دو هزار و 269 مدرسه و مرکز آموزشی استان مرکزی تحصیل می کنند.
6013/1955

برچسب‌ها:

نظر شما