شناسهٔ خبر: 30072552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی انتظامی کشور:

رویکرد ناجا، حل مشکلات اجتماعی با مشارکت مردم است

زنجان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی کشور (ناجا) یکی از علت های افزایش جرایم را فراموشی آداب و رسوم گذشته خواند و گفت: رویکرد و هدف نیروی انتظامی حل مشکلات اجتماعی جامعه با مشارکت مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ حسین اشتری روز چهارشنبه در آیین معارفه فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: کلید حل مشکلات در گذشته مراجعه به بزرگان و افراد متنفذ محلی بود که امروز این مهم به فراموشی سپرده شده و باید این خلاء را احیا و ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه حدود 700 کلانتری در کشور دفتر مشاوره دارند، اظهار داشت: تاکنون 400 هزار پرونده دعواهای ساده و عمومی ارجاع شده به این دفاتر با میانگین نیم ساعت صحبت، حل و منجر به صلح شده و به مراجع قضایی ارجاع نشده است.
اشتری خاطرنشان کرد: برای کاهش جرایم باید اقدامات پیشگیرانه انجام داد و همه افراد، خانواده‌ها، سازمان‌ها و نیروی انتظامی به یکدیگر در این زمینه کمک کنند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هرکجا از وجود مردم استفاده شده موفق بوده‌ایم، تاکید کرد: برای کاهش جرایم باید از خانواده شروع کنیم اگر بنیان خانواده قوی و بر اساس اعتقادات دینی باشد مشکلات کاهش یافته و مراجعه به مراجع قضایی و کلانتری‌ها کم می‌شود.
وی یکی از دستاوردهای نیروی انتظامی را حفظ و ارتقای امنیت دانست و گفت: امنیت باثبات و مثال ‌زدنی در کشور داریم که باید قدر دانسته و به ارتقای آن کمک کنیم تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.
اشتری، اعتماد جامعه به نیروی انتظامی را بالاترین سرمایه پلیس عنوان و خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های صورت‌گرفته معتبر چند سال گذشته، اعتماد مردم به پلیس هر سال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به درگیری های پلیس در یک سال گذشته به دلیل توطئه‌های دشمنان، یادآور شد: فتنه سال 96 و اتفاقات پس از آن به لطف خدا و حضور مردم در صحنه خنثی شد.
وی با بیان اینکه مجرم، فردی است که به حقوق دیگران تجاوز و تعدی می‌کند، تاکید کرد: عملکرد پلیس باید به گونه‌ای باشد که مجرم با دیدن پلیس، احساس خوف داشته ولی جامعه که اکثریت آن قانونمند هستند پلیس را پناهگاه خود بدانند.
رئیس پلیس کشور با بیان این که کلانتری‌ها محل رفع و رجوع مشکلات مردم است، تصریح کرد: همه باید از افراد متنفذ محل گرفته تا خود مردم به آن مراجعه و در مقابل، روسای کلانتری‌ها نیز باید در مجامع عمومی حاضر شوند که در این صورت به امنیت و آرامش مطلوب نزدیک‌تر می‌شویم.
وی اجرای تدابیر و فرامین فرمانده معظم کل قوا را سرلوحه کار ناجا خواند و یادآور شد: اصل بر اجرای ماموریت‌ها و استقلال ناجا در کنار تعامل با مردم و مسئولان و اقدامات شایسته برای جامعه است.
اشتری با بیان اینکه مراسم سوگواری مردم زنجان بعد بین‌المللی پیدا کرده و الگوی تمام شیعیان است، گفت: مردم فهیم، ولایتمدار و حسینی زنجان در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و تمام عرصه‌هایی است که نظام به آن نیاز داشته پیشتاز بوده و نقش مهم و موثری ایفا کرده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: آمار استان زنجان در ناجا برای جرایم و آسیب‌های اجتماعی نسبت به جمعیت آن همیشه مناسب بوده که نشان از ریشه مذهبی در استان دارد.
وی ادامه داد: در تحلیل داده‌ها نیز جرایم استان و شهری که مبانی دینی و اعتقادی قوی داشته و بافت و شاکله سنتی خود را حفظ کرده اند کمتر است.
اشتری گفت: بیشترین جرم‌ها مربوط به فضای مجازی است که امسال این جرایم 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

**60 مفسد اقتصادی دستگیر شدند
فرمانده نیروی انتظامی همچنین در جمع خبرنگاران زنجانی گفت: 60 نفر از عوامل اصلی فساد اقتصادی شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شده‌اند.
اشتری افزود: برخورد پلیس در خصوص مفاسد اقتصادی با اشراف اطلاعاتی در پلیس آگاهی و امنیت با موضوعات این حوزه ادامه دارد.
وی در خصوص مرزبانان ربوده شده نیز اظهار داشت: با رایزنی ستاد کل نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی امیدواریم تا هفته ‌های آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.
این مسئول یکی از دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر را ورود زیاد این مواد به داخل کشور اعلام و خاطرنشان کرد: دلیل دیگر، اقدامات به‌ موقع و سریع ناجا است که این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.
در پایان این آیین از خدمات سردار علی آزادی فرمانده سابق قدردانی و سرهنگ رحیم جهانبخش به عنوان فرمانده جدید ناجا استان زنجان معرفی شد.
9556/8068

نظر شما