شناسهٔ خبر: 30072369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برایان هوک خبر داد؛

اقدامات ایالات متحده آمریکا، برای بررسی لغو اقامت فرزندان مقام‌های ایرانی

رئیس گروه اقدام ایران مدعی شد: واشنگتن در حال تجدیدنظر و بررسی درباره روندها و اقدامات خود در خصوص اعطای مجوز به فرزندان مقام‌های ایرانی برای برای تحصیل در آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکایی ضدایرانی   مدعی شد: واشنگتن در حال تجدیدنظر  و بررسی و اقدام درباره اقدامات و عملکرد خود در موضوع اعطای مجوز به فرزندان مقام‌های ایرانی برای تحصیل در آمریکا است، زیرا این امر از نظر مردم ایران ناعادلانه به نظر می‌رسد.

هوک در ادعایی مضحک گفت که بیشتر ایرانیان از ورود به ایالات‌متحده به دلیل حمایت دولت ایران از تروریسم، منع می‌شوند.

رئیس گروه اقدام ایران اولین بار خبر لغو ویزای آمریکا برای دانشجویان اعضای خانواده مقام‌های ایرانی را در ویدیوی ارسال ‌شده به توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد.

در این ویدئو، هوک گفت که دولت ترامپ در پاسخ به درخواست‌ها از سوی کاربران ایرانی توییتر در بررسی این موضوع کار می‌کند اما او نمی‌تواند سیاست داخلی امریکا را در این زمینه به صورت عمومی اعلام کند.

هوک در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: تهران اطلاعات لازم درباره ایرانیانی که برای دریافت ویزای آمریکا اقدام می‌کنند، منتشر نمی‌کند. مقام‌های ایرانی می‌دانند چه کاری باید انجام دهند و چه رفتارهایی را لازم است تغییر دهند.

این در حالی است که تهران می‌گوید برخلاف این ادعاها، خود قربانی تروریسم است و حامی تروریسم نیست.

هوک، مدعی شد: مردم ایران می‌دانند که این شرایط  ناعادلانه است که مقام‌های حکومتی فرزندان خود را به اینجا بفرستند در حالی که همان حکومت دریافت ویزای آمریکا برای مردم خود را سخت و دشوار می‌کند.

رئیس گروه اقدام در ادامه یاوه‌گویی‌های خود مدعی شد که مقام‌های  ایران مردم را تشویق کنند که شعارهای مرگ بر آمریکا فریاد بزنند ولی  در عین‌ حال  خودشان فرزندان خود را برای تحصیل به ایالات‌متحده بفرستند. این‌ها برخی از مواردی  است که ما به دنبال تغییر آن‌ها هستیم تا به‌ نقاط بهتری برای درست کردن آینده‌ای بهتر برای مردم ایران برسیم.

در ماه ژوئن، دادگاه عالی ایالات‌متحده، مقررات اجرایی ترامپ را که به دلایل امنیتی ورود بسیاری از شهروندان هفت کشور به آمریکا را ممنوع می‌کند، اعلام کرد ؛ این کشورها شامل ایران و چهار کشور دیگر مسلمان به علاوه کره شمالی و ونزوئلا هستند.

نظر شما