شناسهٔ خبر: 30070778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سردار سلامی:

وقتی ‌ولی‌فقیه، ملتی را آماده می‌کند آن ملت پیروز است/ با اتکا به مردم می‌توانیم در مقابل مشکلات بایستیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس باطل السحر نظریه‌های دشمنان ما بود و‌ کارآمدی نظریه‌های اسلام را نشان داد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، صبح امروز در همایش تجلیل از را‌‌ویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: هر ملتی منابعی برای هویت بخشی در اختیار دارد.

وی افزود: دفاع مقدس یک واقعیت حیات بخش برای جامعه ما است. آنچه که امروز به عنوان مختصات ملت ایران در جهان شناخته می‌شود، عناصری الهام گرفته از دفاع مقدس است. امروز ملت ما با اتکا به این عناصر در مقابل فشار بی‌سابقه و خطرناک قدرت‌های بزرگ بایستد.


سردار سلامی تصریح کرد: میدان جاذبه و تاثیر آن دوران متوقف بر زمان خود نیست. این حقیقت یک تندیس زنده از معرف بلندی است که در آن دوران آفریده شد و بر جان ملت ما نشسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دفاع مقدس امتدادی انبساط یافته از عاشورا است. دفاع مقدس در حالی رخ داد که عرصه نبرد نابرابر بود و چیزی باید یک توازن قوا بوجود می آورد و آن ایمان بود.

وی اظهار داشت: بر اساس ادبیات رایج جهان این جنگ باید با پیروزی دشمنان ما همراه می‌شد. این تصادفی نبود که یک ملت هشت سال در برابر یک جهان قدرتمند ایستاد و پیروز شد. براساس این یک نظریه جدید در عرصه ادبیات جهانی بوجود آمده است و آن نظریه غلبه ایمان بر کفر است.

سردار سلامی تاکید کرد: ایمان و شجاعت علاوه بر پیروزی در تاکتیک به فرماندهان اجازه می‌داد، عملیات‌هایی را طراحی کنند که جز از عهده مردان مومن بر نمی‌آمد. عملیات‌هایی که در جنگ طراحی می‌شد از منظر ادبیات رایج‌ نظامی قابل اجرا نبود، چه اینکه بخواهد به پیروزی برسد اما این اتفاق افتاد و این ناشی از ایمان است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نظریه‌های ما تا زمانیکه به مصادیقی روی‌ زمینی تبدیل نشود باور نمی‌شوند،گفت: باید خاطره آن دوران را بازگو‌ کرد تا به باور و اندیشه در ذهن جوانان تبدیل شود. مدیریت جهادی از آن دوران شکل گرفت و‌ نشان داد، حل مشکلات ما این سبک از مدیریت است. جوانان ما باید با پیروی از این سبک مدیریت، قله‌های جدید را فتح کنند.

وی‌گفت: ما نیازمند آن هستیم که آن الگوها و واقعیت‌ها را به زمان حال و آینده منتقل کنیم تا دفاع مقدس منبع دائمی مقاومت ما بشود. ما بدون دفاع مقدس نمی‌توانستیم در مقابل آمریکای امروز دوام بیاوریم. آیا می‌توان با این همه شهید از مقاومت در مقابل دشمن دست کشید. ما، در جنگ آموختیم که می‌توان بر قدرتهای بزرگ پیروز شد.

سردار سلامی، قوی شدن را راز بقای ملت ایران دانست و عنوان کرد: همه ملت ما در دفاع مقدس سهیم بودند، اینطور نبود که فقط نظامی‌ها بجنگند. ما در جنگ زندگی کردیم و مردم جنگ را بخشی از زندگی تلقی‌ کردند. این برای کشور ما منحصر به فرد است. با اتکا به این سرمایه می‌توانیم در مقابل مشکلات بایستیم و نشکنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: پیروزی همیشه در دسترس است و خداوند به آرزوهای بزرگ زودتر جامه عمل می‌پوشاند. امر‌وز ایران در عرصه نبرد با جهان سلطه‌گر پیروز است، زیرا مقاومت برای او یک انتخاب آزادانه، مومنانه و منطبق با آرمان و عقیده یک‌ ملت است. زندگی در یک محاصره جهانی و مقاومت یک‌ ملت در برابر این همه هجوم‌کار ساده‌ای نیست. امروز به اروپا و مردم فرانسه نگاه کنید که برای کوچکترین فشار بی‌تاب می‌شوند. عنصر آگاهی در کنار ایمان، زیباترین تجلی یک ملت است.

وی تصریح کرد: انتقال جهاد از دوره‌ای به دوره دیگر‌ خود یک‌ جهاد است زیرا فرهنگ‌ساز است و مقاومت تولید می‌کند. ما هر جا با دشمن جنگیدیم بزرگ شدیم‌، امروز‌ هم‌ نیازمند همین مدل در جنگ اقتصادی هستیم. این جنگ نشان داد وقتی ‌ولی فقیه با اتکا به قدرت وحی، ملتی را آماده می‌کند آن ملت پیروز است و‌ این سنت الهی است.

به گزارش تسنیم، جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: دفاع مقدس باطل السحر نظریه‌های دشمنان ما بود و‌ کار آمدی نظریه‌های اسلام را نشان داد.

نظر شما