شناسهٔ خبر: 30070566 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

کسب‌وکارهای الکترونیک آذربایجان‎شرقی به‌عنوان پروژه پیشران اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی، در جلسه توسعه اقتصاد دیجیتالی استان به لزوم حمایت از کسب‌وکارهای نوپا جهت کمک به تجاری‌سازی آن‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل ضمن اشاره به حمایت‌های اداره کل ICT استان از طرح‌ها و کسب‌وکارهای نوپا اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای کمک به تجاری‌سازی کسب‌وکارهای الکترونیک و خلق ثروت، اقدام به اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده می‌کند.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز با تشکیل کارگروه استانی وام وجوه اداره شده اقدام به بررسی و تصویب طرح‌های متقاضی دریافت تسهیلات می‌نماید.

علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: گسترش حجم اقتصاد الکترونیک در استان به‌عنوان یکی از برنامه‌های معاونت اقتصادی است و بر این اساس کسب‌وکارهای الکترونیک به‌عنوان پروژه پیشران اقتصادی در سطح استان مورد حمایت قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از توان دیگر سازمان‌ها و نهادهای درگیر بخصوص اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بتوانیم برنامه‌ای مشخص و هدفمند در این رابطه تدوین و عملیاتی کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: متاسفانه هدف‌گذاری مشخصی در بخش اقتصاد الکترونیک صورت نگرفته است و توسعه اقتصاد در این حوزه نیازمند توجه ویژه به کسب‌وکارهای الکترونیک است که بخش قابل‌توجهی از اقتصاد الکترونیک را به خود اختصاص داده است.

جهانگیری توسعه اقتصاد دیجیتالی را نیازمند ایجاد تعاملات و نگاه‌های جدید دانست و افزود: ما در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف و بخصوص تجار و تولیدکنندگان هستیم تا بتوانند با فعالان کسب‌وکارهای الکترونیک ارتباط دوسویه‌ای را ایجاد و نسبت به افزایش تولید و تجارت خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، گفت: در بحث اقتصاد الکترونیک حجم تجارت و گردش مالی ایجادشده برای ما مهم است و ازنظر دولتی اگر ما بتوانیم حتی درصد اندکی در این بخش پیشرفت داشته باشیم خود قدم مهمی برای برنامه‌های آتی است.

وی با تأکید بر ضرورت تسهیل فعالیت های کسب‌وکارهای الکترونیک در سطح استان خاطرنشان کرد: ارتباط‌های ما با فعالان این بخش نباید یک‌سویه باشد و اگر یک‌قدم از طرف یک کارآفرین و یا مدیر کسب‌وکاری برداشته می‌شود باید ما نیز پیگیر مسائل مرتبط با این موضوع باشیم.

نظر شما