شناسهٔ خبر: 30070462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح ایمنی تردد در شهرها در اسلامشهر اجرا می‌شود

R7840/P1494/S6,60/CT11

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری اسلامشهر از انتخاب شهرستان اسلامشهر به عنوان پایلوت طرح ایمنی تردد در شهرها در سطح استان تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، سمیه شیرازی در جمع با خبرنگاران با اعلام رونمایی از طرح ایمنی تردد در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: این طرح به منظور بهبود امنیت راه‌های شهری و براساس همکاری میان دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اسلامشهر تهیه شده که برای نخستین بار به صورت پایلوت در اسلامشهر اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه منعقد شده پنج راهکار نوین برای افزایش سطح ایمنی راه‌های شهری به کار گرفته می‌شود تا شهروندان با پیشرفت صنعت در حوزه خودرو و حمل و نقل و افزایش خودروها و ترددهای شهری دغدغه ناایمن بودن وضعیت راه‌های شهر را نداشته باشند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری اسلامشهر افزود: راه‌اندازی سامانه ثبت وقایع ترافیکی، تهیه نقشه حادثه‌خیز شبکه معابر اسلامشهر، ارزیابی سبک رانندگی براساس تلفن‌های همراه هوشمند، تهیه بانک اطلاعات جغرافیایی حوادث ترافیکی و رصد وضعیت ایمنی خودروها با دوربین از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در طرح ایمنی تردد در شهرها است.

شیرازی با اشاره به سرعت سرسام‌آور توسعه و تحول در دنیا بیان کرد: بخش حمل و نقل از این شرایط مستثنی نبوده و در کنار رشد و توسعه، دغدغه‌ها و مشکلات، کشف راه‌های نوین برای رسیدن به این روند پرشتاب نیز به چالش جدی‌تری تبدیل شده است .

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و مدیریت شهری به موازات صنعت که به سرعت در تلاش است تا با تولید خودروهای تازه مردم را با خود همراه کند، به کمک پلیس راهور درصدد است تا مقدمات لازم جهت پذیرش این تکنولوژی و حفظ جان مال مردم را فراهم کند و اگر تکنولوژی‌های روز دنیا برای مقوله ایمنی راه‌های شهری مورد استفاده قرار نگیرد نتیجه‌ای جز بازماندن از حرکت پرشتاب دنیای امروز ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری اسلامشهر در پایان با اشاره به نقش ایمنی راه‌ها در حمل و نقل شهری خاطرنشان کرد: شهر و شریان‌های شهری و هر آنچه به موضوع حمل و نقل در حوزه شهری ارتباط پیدا می‌کند بیش از آن که تحت تأثیر تکنولوژی و جذابیت‌های این حوزه باشد درگیر مسئله‌ای به نام ایمنی است که باید شاهد بهبود وضعیت ایمنی در راه‌های شهری باشیم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما