شناسهٔ خبر: 30070403 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کوهکن در صحن مجلس:

نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفته‌اند

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کدام از نمایندگان  اصفهان استعفای خود را پس نگرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: آقای پزشکیان اعلام کرده اند که نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس گرفته اند؛ این خلاف است و هیچ کدام از نمایندگان مردم اصفهان استعفای خود را پس نگرفته اند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: یکی از اعضای هیات رئیسه نزد نمایندگان اصفهان آمد و گفت امروز چهارشنبه است و اگر امروز در مجلس حضور نیابید مجلس از عدد می افتد، لذا بر اساس وظیفه شرعی در جلسه امروز حضور یافتیم.

کوهکن با تاکید بر این که ما دارای مسئولیت کشوری هستیم گفت: زمانی که ۱۹ نماینده استعفا می دهند، به این دلیل است که کارد به استخوان شان رسیده، آقای رئیس جمهور نیز روی نامه ما دستور رسیدگی به موضوع و تشکیل ستاد احیای زاینده رود را داده اند، آیا این امتیازخواهی است!

وی تصریح کرد: ۵.۵ میلیون نفر جمعیت اصفهان دارای مشکل آب هستند و کشاورزان و باغداران ما از هستی ساقط شده اند.

وی گفت: ما شش نماینده اصفهان در جلسه امروز حضور یافتیم تا جلسه از عدد نیفتد اما استعفای ما جاری است. اگر به موضوع رسیدگی نشود استعفای ما باید مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت:  صحبت آقای پزشکیان این بود که اگر استعفا به عنوان وسیله ای برای گرفتن امتیاز استفاده شود کار اشتباهی است. ممکن است دیگران نیز این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر بر استعفا اصرار دارید باید اعلام وصول شود. البته طبق آیین نامه داخلی مجلس، رئیس مجلس شورای اسلامی باید استعفا را اعلام وصول کند.

وی در پاسخ به انتقاد شدید اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد و علی ساری نماینده خوزستان مبنی بر لزوم بررسی استعفای نمایندگان اصفهان گفت: اگر مجاز بودم استعفایشان را اعلام وصول می کردم ولی رئیس مجلس باید این کار را انجام دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما